פרנסואה אבוטבול יצורף לתביעת הפיצויים של משפחתו של רענן לוי

פרנסואה אבוטבול הורשע ברצח רענן לוי ז"ל במועדון בקיבוץ שפיים ונדון למאסר עולם ■ גם אבי אבוטבול, בן דודו של פרנסואה שהיה מעורב ברצח, יצורף להליך

פרנסואה אבוטבול, שרצח את הנער רענן לוי בדצמבר 2004 בסמוך למועדון בקיבוץ שפיים, יצורף כנתבע לתביעת הפיצויים שהגישה משפחתו של לוי נגד המשטרה, קיבוץ שפיים, מנהלי המועדון וחברת האבטחה של המועדון - כך קבעה היום (ג') שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, דליה גנות.

גם אבי אבוטבול, בן דודו של פרנסואה, שהיה מעורב ברצח, יצורף להליך הפיצויים, על-פי החלטת בית המשפט. בכך נעתרה השופטת לבקשת הפרקליטות, באמצעות עו"ד אורנה פורגש.

ביולי 2009 הרשיע המחוזי בתל-אביב את פרנסואה אבוטבול ברצח רענן לוי וגזר עליו מאסר עולם. השופטים החליטו לזכות את אבי אבוטבול מאישום ברצח מחמת הספק, והוא הורשע רק בסעיפים של קשירת קשר לביצוע פשע וחבלה חמורה.

בהמשך הגישה משפחתו של לוי, באמצעות עו"ד אפי נוה, תביעת פיצויים בסך מיליוני שקלים נגד קיבוץ שפיים, מנהלי המועדון, חברת האבטחה של המועדון והמשטרה, בטענה כי התרשלותם איפשרה את הרצח.

בני המשפחה בחרו שלא לתבוע פיצויים מהאחראים הישירים לרצח, פרנסואה ואבי אבוטבול. ואולם, לבקשת הפרקליטות כאמור, הם צורפו היום כנתבעים.

הרצח המזעזע של רענן לוי התבצע בדצמבר 2004. לוי, שהיה בן 17 במותו, נתקל בבני משפחת אבוטבול מחוץ למועדון בקיבוץ שפיים. ויכוח שהתעורר במקום בין קבוצה של בני נוער מראשון-לציון לבין אמיר אבוטבול הוביל לכך שאמיר הזעיק את אחיו אבי ואת בן הדוד פרנסואה. הנאשמים הגיעו בג'יפ, ולאחר שהחלה קטטה במקום, החלו הנערים במנוסה מבני משפחות אבוטבול, שהחלו לרדוף אחר הנערים ופנו לתוך שביל עפר.

על-פי כתב האישום, אבי אבוטבול, שנהג בג'יפ, האיץ את מהירות הנסיעה, כשהוא מתמקד במרדף אחר לוי, שבשלב מסוים נדחק לסוללת עפר ונאלץ להיתלות על מגן החזירים של הג'יפ. במצב הזה לוי נגרר לאורך כמה מטרים. אז ביקש פרנסואה מבן דודו לעצור את הג'יפ ויצא ממנו אל לוי המפוחד.

בשלב הזה צעק לוי "זה לא אני, זה לא אני", אך פרנסואה קילל אותו ולאחר מכן הוציא סכין, התקרב ללוי ודקר אותו בחזה, בלב וברגל שמאל. לוי איבד דם רב, וכשהגיעה למקום ניידת של מגן דוד אדום, לרופא לא נותר אלא לקבוע את מותו של הנער.

בפסק הדין כתבו השופטים כי "לוי לא חיפש התמודדות עם התוקף, לא היה ביניהם כל מאבק, והוא לא עשה כל מעשה שיכול היה לסכן את פרנסואה אבוטבול. פרנסואה השתמש בסכין בעלת תכונה קטלנית, שימוש שלא נדרש כלל לצורכי התגוננות. הוא דקר את רענן לוי 3 דקירות, וריבוי הפגיעות מצביע על התמדה בהחלטה נחושה להביא לפגיעה".