ביהמ"ש: יצרניות שמן יצהר ושמן קנולה יועמדו למכירה

השופט איתן אורנשטיין הוציא צו כינוס נכסים זמני לחברת טית בית יצרניות מזון, יצרנית שמן יצהר ושמן קנולה, בגין חובות בהיקף של כ-170 מיליון שקל לבנקים

יצרניות שמן יצהר ושמן קנולה יועמדו למכירה: שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, איתן אורנשטיין, הוציא היום (ג') צו כינוס נכסים זמני לחברת טית בית ולחברת-הבת, טית בית יצרניות מזון, יצרניות שמן יצהר ושמן קנולה. זאת, בגין חובות בהיקף של כ-170 מיליון שקל של החברות שבשליטת משפחת ברגר לבנקים הגדולים בישראל.

ככונסת הנכסים הזמנית של החברות מונתה עו"ד דורית לוי-טילר, אשר תנסה לקדם את מכירת החברות, מהר ככול הניתן.

בהחלטתו על מינוי כונסת נכסים לחברות נעתר בית המשפט לבקשת הבנקים, שטענו כי מצבן הפיננסי הקשה של טית בית ושל טית בית תעשיות מזון, והחובות הרבים שצברו, מחייבים את נקיטת הצעד הדרסטי.

במסגרת ההחלטה הורה בית המשפט לכונסת הנכסים הזמנית לעשות כל פעולה נדרשת כדי להקל על המצוקה הקשה אליה נקלעו 100 עובדי טית בית שפרנסתם מצויה בסכנה.

מנכ"ל טית בית, יונתן ברגר, אמר היום בבית המשפט כי חשוב מאוד לזרז את ההליכים בנוגע לחברות, מכיוון שלכל הקפאה בפעילותן תהיה השפעה קשה.

"בענף השמנים יש אוניות שלוקח להן הרבה זמן להגיע, וברגע שמקפיאים עכשיו, המשמעות היא להקפיא למשך 3 החודשים הקרובים. לכן אני אבקש להכריע במהרה, שזה גם יטיב עם מצבם של הנושים למכור את החברה כעסק חי", אמר ברגר.

הבנקים הנושים, מצדם, הודיעו במהלך הדיון כי בשלב זה הם סבורים כי אין מקום להפעיל את החברות, אם כי הדבר טעון בדיקה נוספת שתישקל על-ידם במהלך הימים הקרובים. לדברי הבנקים, במסגרת זו תישקל גם האפשרות להעסיק את העובדים, על מנת לאפשר את מכירת עסקי החברות לקונה כ"עסק חי".

בבקשת הכינוס, שהוגשה אתמול (ב'), כתבו הבנקים כי המצב הפיננסי הקשה של החברות החל כבר לפני כעשור, ובשנת 2002 הגיעו איתן הבנקים להסדר פירעון החובות. ואולם בהמשך, טענו הבנקים, חלה התדרדרות נוספת במצבן.

"מהמחצית השנייה של 2010 חלה מגמת הרעה משמעותית ומתמשכת בתוצאות הכספיות של החברות וירידה ברווח הכלכלי שלהן, עד שהרבעון האחרון ב-2011 הסתיים בהפסד של 100 אלף שקל. פעילות ינואר 2012 הניבה רווח מזערי של 400 אלף שקל, ואילו פעילות חודש פברואר הסתכמה בהפסד של מיליון שקל", נכתב בבקשה. "במהלך החודשיים האחרונים חדלו החברות לחלוטין מלעמוד בפירעון חובותיהן וההתחייבויות לבנקים".

בבקשה אף פירטו הבנקים את חובות החברות לכל אחד מהבנקים. מהפירוט עולה כי הן חייבות לבנק הפועלים כ-42 מיליון שקל, לבנק לאומי - כ-21.5 מיליון שקל, לדיסקונט -27.5 מיליון שקל, למזרחי-טפחות - כ-12.5 מיליון שקל, לבנק הבינלאומי - כ-32 מיליון שקל, לבנק איגוד - כ-12.5 מיליון שקל, ולמרכנתיל - כ-14 מיליון שקל.

טית בית תעשיות מזון מייצרת את השמנים יצהר וקנולה, מרגרינה ושמנים לתעשייה. בין לקוחותיה נמצאות חברות מובילות כמו אסם ושטראוס. לחברה מפעל בסמוך ליישוב "עד הלום" בדרום, המשתרע על שטח של כ-60 דונם, והיא מעסיקה כאמור כ-100 עובדים.

חובות טית בית
 חובות טית בית