ארה"ב: אמון הצרכנים שוב ירד; מחירי הבתים בשפל של עשור

(עדכון) - מדד קייס שילר, הבודק את מחירי הבתים ב-20 ערים מרכזיות בארה"ב, ירד בחודש פברואר ב-0.8% ביחס לחודש ינואר ■ מדד אמון הצרכנים נפל לקריאה של 69.2 נקודות

מדד אמון הצרכנים בארה"ב ירד באפריל זה החודש השני ברציפות. המדד נפל לקריאה של 69.2 נקודות, לעומת המדד לחודש מארס (שתוקן למטה) שעמד על 69.5 נקודות. קונצנזוס האנליסטים עמד על קריאה של 70 נקודות.

"כמו בחודש שעבר, הירידה היא בעיקר עקב התמתנות תחזית הצרכנים לטווח הקצר, בעוד ההערכה שלהם לתנאים הנוכחיים המשיכה להשתפר", אמרה לין פרנקו, חברת דירקטוריון במרכז המחקר שעורך את הסקר. "בסך הכל, צרכנים יותר אופטימיים ביחס למצב הכלכלה, אבל הם עדיין זהירים".

מכירות הבתים החדשים בחודש מארס ירדו ב-7.1%

בחודש מארס נמכרו בארה"ב 328 אלף בתים בשיעור שנתי - מעט יותר מהצפי בשוק, שעמד על 325 אלף, אולם מדובר בירידה של 7.1%. המחיר הממוצע ירד ב-1% ל-234,500 דולר.

מכירות הבתים החדשים בפברואר עודכנו כלפי מעלה ל-353 אלף לעומת הנתון המקורי של 313 אלף.

מחירי הבתים בשפל של עשור

מדד קייס שילר, הבודק את מחירי הבתים ב-20 ערים מרכזיות בארה"ב, ירד בחודש פברואר ב-0.8% ביחס לחודש ינואר. מדובר בשפל של כמעט עשור, כאשר בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד מדובר בירידה של 3.5%.

מתוך 20 הערים שנמדדו, ל-16 הייתה קריאה שלילית, ורק בשלוש ערים הייתה עלייה.

מסקר שערכה סוכנות הידיעות "רויטרס", עולה שהירידה במחיר הבתים בארצות הברית תסתיים ב-2012 וכבר ב-2013 אנחנו נראה עלייה ראשונה במחיר הבתים מזה 7 שנים. אולם האנליסטים טוענים שבמידה ויחל גל חדש של עיקולים הירידה במחיר הבתים תימשך ואפילו תחריף.

על פי הסקר, מדד קייס שילר יעלה בשנה הבאה ב-2% לעומת עלייה של 1.5%, בסקר קודם שערכה סוכנות הידיעות בחודש ינואר השנה. על פי הערכות, מחיר הבתים בארצות הברית ירד ב-32% בממוצע מאז המחירים שהיו קיימים בשנת 2005.