לארי פייג' וג'יימס קמרון משקיעים בכרייה על אסטרואידים

חברה הנקראת Planetary Resources נמצאת בחוד החנית של יוזמה לכרייה באסטרואידים קרובים לכדור הארץ ■ בין המשקיעים: לארי פייג' ואריק שמידט מגוגל, וגם הבמאי ג'יימס קמרון

אולי נאס"א הורידה הילוך בכל הקשור לחקר החלל, אבל החיפוש אחר אפשרויות הטמונות מחוץ לכדור הארץ לא נפסק. בני האדם מכלים לאט לאט את המאשבים הטבעיים העומדים לרשותם, ולכן קבוצה של משקיעים הגיעה למסקנה שהגיע הזמן לחפש משאבים בחלל החיצון.

חברה הנקראת Planetary Resources נמצאת בחוד החנית של יוזמה לכרייה באסטרואידים קרובים לכדור הארץ, בחיפוש אחר חומרים נחוצים לאדם. מייסד החברה, אריק אנדרסון, התראיין לאתר space.com, ואמר כי "אם חושבים על משאבים בחלל, הצעד ההגיוני הבא הוא ללכת לכיוון אסטרואידים הקרובים לכדור הארץ. הם בעלי ערך גדול וקל מאוד להגיע אליהם מבחינת אנרגיה. הם בעצם הפרי הבשל של מערכת השמש".

זה אולי נשמע כמו רעיון מסרט מדע בדיוני כמו "ארמגדון", אבל על פי דיווחים ישנה כבר מעורבות של כמה גורמים שכנראה זיהו את הפוטנציאל הגלום ברעיון: לארי פייג' ואריק שמידט מגוגל; מהנדס התוכנה לשעבר של מיקרוסופט, צ'ארלס סימוני; ובמאי הקולנוע האמביציוני ג'יימס קמרון. המהנדס הראשי של החברה הוא מנהל לשעבר במעבדות נאס"א.

על פי דיווח בניו יורק טיימס, אנדרסון אמר כי השווי הקולקטיבי של המשקיעים בחברה עומד על 50 מיליארד דולר. החברה מאמינה כי ההשקעה הגדולה הפוטנציאלית לא תהיה לשווא - החברה טוענת כי הפרוייקט יכול להוסיף לתמ"ג העולמי טריליוני דולרים.

בתוך שנתיים אמורה להמריא החללית הראשונה של הפרוייקט, אשר תישא טלסקופ שיבחון אסטרואידים בקרבת כדור הארץ. לאחר מכן אמורות להגיע משלחות שיקוו למצוא מים ולאחר מכן פלטינה.