ארה"ב: מדד מכירות הבתים בהמתנה זינק ב-4.1% במארס

(עדכון) - אנליסטים ציפו שהמדד יעלה ב-0.5% בלבד ■ איגוד הקבלנים: הזינוק במדד מראה כי ההתאוששות החזקה בשוק הדיור נמשכת ברבעון השני של 2012 ■ בינתיים, בשוק התעסוקה: קיפאון בתביעות השבועיות לקבלת דמי אבטלה

נתונים מפתיעים משוק הנדל"ן בארה"ב: מדד מכירות הבתים בהמתנה, המתבסס על חוזי מכר שנחתמו אך העברת הבעלות על הבית טרם בוצעה כך שהעסקה טרם הבשילה מכירה בפועל, זינק ב-4.1% בחודש מארס לשיא של 23 חודשים. כך עולה מנתונים של איגוד הקבלנים בארה"ב.

לשם ההשוואה, אנליסטים בוול סטריט ציפו לעלייה של 0.5% בלבד במדד, לאחר ירידה של 0.5% בפברואר, כך שמדובר בהפתעה חיובית למדי.

בעקבות הנתון, החלו העליות במדדי המניות בוול סטריט להתחזק. המדד עלה לרמה של 101.4 נק' במארס לעומת 97.4 נק' בפברואר - שיא שלא נראה מאז אפריל 2010. מכירה בפועל של בית מתבצעת 2-3 חודשים לאחר חתימת החוזה, כך שהנתון היום מצביע על התעוררות בשוק הדיור החבוט.

מכירות בתים יד-שנייה ברבעון הראשון של השנה היו בקצב הגבוה ביותר מזה 5 שנים, ובאיגוד הקבלנים מעריכים כי הזינוק במדד מכירות הבתים בהמתנה מצביע על המשך ההתאוששות המרשימה גם ברבעון השני של 2012.

הנתון משוק הדיור מסיט את ההשפעה השלילית של נתונים מאכזבים משוק התעסוקה שפורסמו מוקדם יותר היום. אותם נתונים הראו כי התביעות השבועיות החדשות לקבלת דמי אבטלה ירדו ב-1,000 תביעות בלבד בשבוע החולף, בעוד אנליסטים בשוק ציפו לירידה חדה יותר.

התביעות השבועיות לקבלת דמי אבטלה ירדו ל-388 אלף בשבוע שהסתיים ב-21 באפריל, כלומר עדיין נותרו ברמה הגבוהה ביותר מתחילת השנה. בוול סטריט ציפו כי התביעות יירדו ל-375 אלף.

הנתונים מצטרפים לנתוני תעסוקה מאכזבים שפורסמו בתחילת החודש, אשר הראו כי 120 אלף משרות חדשות בלבד נוצרו בחודש מארס, ירידה חדה לעומת 246 אלף משרות בממוצע בחודש ב-3 בחודשים שקדמו למארס.

הפדרל ריזרב הוריד אמש את התחזית שלו לשיעור האבטלה לרמה של 7.8%-8% השנה, לעומת 8%-8.2% בתחזית הקודמת. שיעור האבטלה היום בארה"ב הינו 8.2%. בינתיים, הנתונים שפורסמו היום מראים כי ממוצע התביעות השבועיות לקבלת דמי אבטלה ב-4 השבועות האחרונים דווקא עלה ב-6,250 תביעות והסתכם ב-381 אלף תביעות.

סך התביעות לקבלת דמי אבטלה בארה"ב עומד היום על 3.32 מיליון. יתרה מזאת - כ-6.68 מיליון אמריקנים קיבלו הטבה או קצבה כלשהי מהממשל בשבוע שהסתיים ב-7 באפריל (אם כי יש לציין כי מדובר בירידה של כ-87 אלף בהשוואה לשבוע שלפני כן).