רופרט מרדוק: מתנצל על אופן ניהול פרשת האזנות הסתר

מרדוק התנצל על האופן שבו ניהל את המשבר אך באותה נשימה אמה כי לא ראה שום דבר פסול בפעילותם של לוביסטים אותם שכרה החברה

רופרט מרדוק, איל המדיה העומד בראש חברת ניוז קורפ, המשיך היום (ה') בעדותו בפני ועדת החקירה בראשות לבסון, שבחמשת החודשים האחרונים כבר ביצעה סקירה נרחבת שחשפה ממצאים מביכים בסוגיית האתיקה העיתונאית ויחסי העיתונאים עם המשטרה, והתנצל היום על שערוריית הפריצות למכשירי טלפון.

מרדוק התנצל על האופן שבו ניהל את המשבר אך באותה נשימה אמה כי לא ראה שום דבר פסול בפעילותם של לוביסטים אותם שכרה החברה. מדובר בסקנדל שעורר הדים בבריטניה, שכן אותם לוביסטים התחככו עם פוליטיקאים שהיו אמורים לפקח על הרגולציה בענף המדיה. לפי דיווחים בתקשורת הבריטית, שרים בכירים בממשלתו של דייוויד קמרון ניהלו קשרים קרובים עם לוביסטים של ניוז קורפ.

ועדת לבסון מונתה לחקור את מצב האתיקה העיתונאית בבריטניה, אך היא בודקת גם את מערכת היחסים בין העיתונות, המשטרה והפוליטיקאים, מתוך חשש שהקשר בין גורמים אלה מהווה רשת סבוכה של השפעה.

בעקבות התפוצצות הפרשה, סגרה ניוז קורפ את העיתון "ניוז אוף דה וורלד" בקיץ האחרון לאחר שנודע כי אנשי הצהובון פרצו לטלפונים של סלבריטאים, פוליטיקאים וקורבנות פשיעה, על מנת להשיג סקופים. בעקבות כך, נפתחה גם חקירה משטרתית ועד כה נעצרו כ-40 איש מינואר אשתקד, אולם טרם הוגש כל כתב אישום.

מרדוק התנצל היום על הדרך בה ניהל את המשבר אולם הדגיש כי לא ידע על הנעשה ב"ניוז אוף דה וורלד": "אני מאשים אדם אחד או שניים", אמר מרדוק, אולם הוא סירב למסור שמות כי הוא טען שייתכן שהם עדיין במעצר.

עדותו של מרדוק בפני הוועדה החלה אתמול. מרדוק נשאל אתמול האם לאורך הקריירה שלו הוא השתמש בכלי התקשורת בהם שלט על מנת ליצור קשרים עם פוליטיקאים רבי השפעה ולקדם אינטרסים מסחריים; הוא השיב כי מדובר ב"מיתוסים".