מנג'ר ברצלונה, פפ גווארדיולה, הודיע על עזיבת המועדון

(עדכון) סוף עידן: אחרי ארבע שנים מדהימות בהן זכה ב-13 תארים, הודיע המאמן כי לא יחדש את החוזה שלו בקבוצה הקטאלונית; עוזרו, טיטו וילאנובה, יחליפו

סוף עידן בברצלונה: מנג'ר הקבוצה, פפ גווארדיולה, הודיע כי הוא יעזוב את המועדון בתום העונה, לאחר סיום החוזה שלו. גווארדיולה בן ה-41 אסף הבוקר (ו') את שחקניו, ובישר להם את החדשות.

מאוחר יותר, כינס גווארדיולה מסיבת עיתונאים בה הסביר את המניעים להחלטה שלו: "ארבע שנים בברצלונה הם כמו נצח למאמן. התרוקנתי מאנרגיות, אני לא מרגיש שאני יכול לתת מעצמי יותר. לא יכולתי לקחת את הסיכון שהדברים יתחילו להשתבש, זה הזמן שלי ללכת".

במהלך פגישה ביום רביעי שארכה יותר משלוש שעות, ובה נכחו גווארדיולה, סוכנו, נשיא ברצלונה סנדרו רוסל והמנהל הספורטיבי אנדוני זוביזרטה, הצהיר גווארדיולה על רצונו שלא להאריך את החוזה שלו במועדון. רוסל, שמאד רצה לראות את גווארדיולה ממשיך בקאמפ נואו, הניח בפניו צ'ק פתוח ואמר לו כי אם יחתום יוכל להרוויח כמה שיירצה, אך הכסף לא היווה שיקול עיקרי מבחינת גווארדיולה, שהרגיש עייפות מהעבודה היומיומית המאומצת במועדון.

השבוע האחרון היה קשה במיוחד מבחינת גווארדיולה, לאחר שביום שלישי ברצלונה הודחה בחצי גמר ליגת האלופות על-ידי צ'לסי. בשבת הפסידה הקבוצה ב"קלאסיקו" לריאל מדריד, ואיבדה כמעט בוודאות גם את תואר האליפות בספרד שבו זכתה בשלוש העונות האחרונות.

גווארדיולה החל את קריירת האימון שלו בעונת 2007/08, כשהיה אחראי במשך עונה אחת על קבוצת המילואים של ברצלונה. מיד לאחר מכן, קיבל את הג'וב בקבוצה הראשית של המועדון, ותחתיו היא רשמה את התקופה הגדולה בתולדותיה: ארבע שנים בהן זכתה ב-13 תארים, כולל שלוש אליפויות ספרד ופעמיים ליגת האלופות.

בתקשורת הספרדית כבר החלו בספקולציות סביב עתידו של גווארדיולה. לפי הדיווחים, צ'לסי ומילאן מעוניינות להחתים אותו, כמו גם נבחרת אנגליה. אחת השמועות שעלו טוענת כי גווארדיולה לא יגיד "כן" לאף הצעה, וינוח לחלוטין מאימון כדורגל בעונה הבאה. "אני אחזור לאמן כדורגל, אבל אני לא יודע אם באופן מיידי", אמר.

המחליף: העוזר וילאנובה

בברצלונה מיהרו להודיע על מחליפו של גווארדיולה: פרנססק "טיטו" וילאנובה, עוזרו של גווארדיולה בבארסה בחמש השנים האחרונות (הן בקבוצת המילואים והן בקבוצה הראשית). וילאנובה, 42, שיחק בעבר כדורגל מקצועני והוא תוצר מחלקת הנוער של ברצלונה.

"הוא מייצג את הרעיון שלנו ואת התדמית שלנו", הסביר זוביזרטה. "יש לו את המחויבות ויש לו את האישיות".

בנובמבר האחרון עבר וילאנובה ניתוח להסרת גידול מגרונו. רק לאחרונה הוא שב לפעילות, לאחר תקופת התאוששות ניכרת. "אני חושב שהמועדון לקח את ההחלטה הנכונה ביותר", פרגן גווארדיולה למחליפו. "הוא מכיר את השחקנים והוא יותר מראוי לתפקיד. אני חושב שהוא יצליח לעשות במועדון דברים שאני כבר לא מסוגל לעשות".