עובדי וול מארט דורשים את התפטרות המנכ"ל והיו"ר

מנהלת באחד הסניפים של הרשת פתחה בעצומה הקוראת לפיטורי המנכ"ל ויו"ר החברה בטענה שהם מנסים להסתיר חקירה שמתנהלת בחברה בחדש לשוחד ■ עד אתמול חתמו כ-4,500 עובדים על העצומה

העובדים ברשת הקמעונאות הגדולה ביותר בעולם וולמארט דורשים את התפטרות המנכ"ל ויושב הראש של הרשת בטענה שבהנהלת החברה מנסים לטאטא "מתחת לשטיח" חקירה פנימית שמתנהלת בחשד לקבלת שוחד בתוך החברה.

מנהלת באחד הסניפים של הרשת בקליפורניה התחילה ביום חמישי עצומה ברשת האינטרנט שקוראת לפיטורי המנכ"ל ויושב ראש החברה בעקבות המקרה. עד שעות הצהריים של יום שישי קרוב ל-4,500 עובדים חתמו על העצומה. ווינאנזי לונה, המנהלת שהתחילה בעצומה ועובדת ברשת קרוב ל-7 שנים, אמרה בראיון שהיא רוצה להגיע ל-10,000 חתימות או יותר.

העצומה קוראת לפיטוריו של מנכ"ל הרשת מייק דיוק וליושב ראש החברה רובסון וולטון, כמו כן העצומה קוראת לקיום חקירה "מעמיקה ובלתי תלויה באמצעות גוף חיצוני ומכובד". לונה אמרה בראיון שאחרי שתשיג את יעד החתימות על העצומה היא מתכוונת ללכת למטה ההנהלה בחברה ולהראות למנהלים הבכירים ש"זה מה שהעובדים רוצים".

המהלך של לונה בא לאחר שעיתון הניו יורק טיימס פרסם כתבת תחקירה לפיה רשת וולמארט-מקסיקו שילמה לרשויות במדינה במהלך העשור האחרון קרוב ל-24 מיליון דולר בכספי שוחד במטרה להגביר את קצב ההתרחבות של הרשת במדינה. על פי הדיווח בניו יורק טיימס, מייק דיוק, מי שעמד בראש מחלקת העסקים הבינלאומיים של הרשת ב-2005, היה מודע להתנהלות של הרשת במקסיקו.