זמן נדל"ן

מגמת העליה במדד המעו"ף צפויה להימשך ■ גם בוול סטריט סימנים חיוביים ולאילו 4 מניות נדל"ן כדאי להתייחס?

מגמת העליה של תל אביב 25 נמשכת, המדד נתמך מעל 1,140 ועלה קצת מעל 1,160, שני סימנים שהוגדרו בטור הקודם כסימנים חיוביים. מגמת העליה צפויה להימשך. המבחנים לכך לשבוע הקרוב הם תמיכה מעל 1,150 ו/או מהלך מעל 1,180 שיחשב סימן חיובי במיוחד. מהלך מתחת ל-1,140 ישבור את התרחיש השורי. הסבירות למהלך כזה נמוכה.

בוול סטריט, אחרי תנודתיות שגבתה מחיר משמעותי מתיק קניון המניות (פתיחת וסגירת הגנות דלתא), נראה שהדאו ג'ונס מצליח להישאר מעל 13,000 וזהו סימן חיובי לוול סטריט, סימן שמראה שהקונים שולטים בזירה.

תוצאה זו גם סובבה מניות רבות מרמת השפל, עובדה שתומכת בהמשך מגמת העליה.

גם הגרף של ה-S&P500 עבר למצב חיובי כאשר המדד על מעל 1,396. אז סגרתי את ההגנות על תיק קניון המניות. הסיבה היא שהמהלך מעל הרמה הזו לימד שהעליה היא לא תיקון אלא גל חדש על פי מבחני פיבונאצ'י. זה אומר למעשה שהתמיכה באזור ה-1,353 כנראה חזקה יותר מהפריצה כלפי מטה של קו המגמה העולה שהייתה החודש ולפיכך, יש מקום לגל עולה נוסף.

רביעיית נדל"ן מעניינת

ראוי לתת את הדעת להתחזקותן של מניות הנדל"ן - בניה. לסקטור הזה אין משקל לכשעצמו במדד ה-S&P500 אבל יש לו משקל משמעותי בתיק קניון המניות עם המניות הבאות:

CBG - דוגמא למניה ש"הסתובבה". תמיכה מעל הממוצעים הנעים המשמעותיים, קו מגמה עולה ואיסוף.

KBH - שחקנית חדשה בנבחרת. מניה שהחלה לעלות מרמת שפל היסטורית. חברת בניה. מתחיל גל עולה חדש מעל קו מגמה עולה שקבל תקפות. שער אופטי נמוך יחסית ופוזיציות שורט מחזקים את פוטנציאל העליה הטכני.

PHM - זינקה חזק ביומיים האחרונים. סיכוי טוב להמשך עליה שכן נפרצה רמת התנגדות משמעותית.

TOL - תנודתית מאוד אבל בכיוון כללי עולה.

ונסיים ב-AAPL . קפצה אחרי הדו"ח אבל נתקעה אחר כך, בניגוד לאווירה החיובית בשוק, שאולי נוצרה בזכותה. יש סיכוי שפער הקפיצה יסגר ואז המניה תעמוד למבחן באזור השער 560. מהלך מתחת ל-560 יחשב סימן דובי מאוד למניה. נמשיך לעדכן.

זיו סגל, שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.