"בעיית האבטלה באירופה תגרור את היבשת למיתון נוסף"

כך מעריך ריימונד טורס, מנהל מחלקה מגמות בשוק העבודה העולמי ■ טורס מגיב לנתוני האו"ם הגורסים כי משבר האבטלה העולמית צריך להדליק "נורה אדומה" למנהיגים וכלכלנים

מדיניות הצנע במדינות השקועות בחובות באירופה והרפורמות השונות בשוק העבודה העולמי נכשלו במטרתן לעודד תעסוקה. משבר האבטלה העולמית צריך להדליק "נורה אדומה" למנהיגים וכלכלנים, כיוון שלא נראה כל סימן של שיפר - כך עולה מדיווח של האו"ם.

להערכת כלכלנים באו"ם, רמת האבטלה בכלכלות המפותחות - בדגש על אירופה - לא צפויה לרדת לרמתה טרום משבר 2008, לפחות עד שנת 2016 (שנתיים מאוחר יותר מכפי שחזו באו"ם בדיווח קודם).

נכון לסוף שנת 2012, צופים באו"ם כי כמות המובטלים בעולם תעמוד עד 202 מיליון מובטלים (6.1% מהאוכלוסיה), לעומת 196 מיליון מובטלים בלבד בסוף שנת 2011. "מדיניות הצנע לא עודדה צמיחה", ציין ריימונד טורס, מנהל מחלקת ILO הבוחנת מגמות בשוק העבודה העולמי.

"המיקוד הצר של מדינות רבות באירופה במדיניות צנע מעמיקה את משבר האבטלה ביבשת - ועלולה להוביל למיתון נוסף", מזהיר טורס. "אין גם התקדמות מספקת בנושא בחלקים אחרים בעולם, למשל בארה"ב, שם נראה כי מגמת עליית האבטלה מסרבת להישכך".