חברת הפרסום Y&R מצטרפת לחממת הסטארט-אפים של מיקרוסופט

הפעילות בחממה תתבצע באמצעות משרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי ‏Y&R‏, כשהמטרה היא לקדם חדשנות בעזרת שיתופי-פעולה עם חברות סטארט-אפ

‎‎שוק הפרסום ממשיך להתממשק עם תעשיית הסטארט-אפים המקומית: אחרי שמקאן-אריקסון העולמית החליטה להשקיע 4 מיליון דולר בחברת השקעות הניו-מדיה של אילן שילוח ‏The Time‏, חברת הפרסום ‏Y&R‏ הודיעה כי היא מצטרפת כשותפה לחממת הסטארט-אפים החדשה של מיקרוסופט בישראל.

הפעילות בחממה תתבצע באמצעות משרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי ‏Y&R‏, כשהמטרה היא לקדם חדשנות בעזרת שיתופי-פעולה עם חברות סטארט-אפ שייקחו חלק בחממה.

‏בחודש שעבר הודיע מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל כי יקים חממה לסטארט-אפים לאחר תקופה ארוכה שבה תמכה החברה בתחום באופן פסיבי, באמצעות מתן גישה לכלי פיתוח ושירותים שונים. החממה, הראשונה שפותחת ענקית התוכנה בעולם, תפעל במסגרת מרכז המו"פ של החברה בהרצליה פיתוח.

‏הדגש בסטארט-אפים יהיה על מחשוב ענן לצד סלולר ואינטרנט. התוכנית של החממה, שתיקרא ‏Windows Azure Accelerator‏, תימשך 4 חודשים.

במיקרוסופט ציינו בחודש שעבר כי התוכנית תכלול הכוונה מקצועית של בכירי התעשייה, בכירים ממרכז המו"פ הישראלי ומתן כלים שנדרשים לסטארט-אפים בדרך להצלחה.

‏צחי וייספלד, סמנכ"ל אסטרטגיה ופיתוח עסקי במרכז המו"פ, הדגיש אז כי כוונת החברה היא לפעול לקידום החברות ולא לרכישתן.

בשלב הראשוני ייקחו חלק בחממה 10 חברות סטארט-אפ ישראליות. בין החברות שכבר הצטרפו לחממה נמצאים ‏twttrland‏ ו-‏Vidit‏ של הזמר והיזם יוני בלוך.

‎‎לספר את הסיפור

‏עולם הטכנולוגיה אינו זר ל-‏Y&R‏, שבשנה שעברה הקימה בעצמה חממת סטארט-אפים בשם ‏Spark Plug‏, שהציעה תמיכה מקצועית של הצוות הניהולי בחברה, ובתמורה התאפשרה גישה של המשרד ולקוחותיו לחדשנות הטכנולוגית שמציעים הסטארט-אפים.

‏Y&R‏ יקדמו שני סטארט-אפים בתוכנית של מיקרוסופט, ובהמשך יוכלו אף להשתתף בתוכנית הסטארט-אפים של חברת הפרסום עצמה. בין היתר יזכו שתי החברות לליווי צמוד של מנטורים מ-‏Y&R‏, כולל מנכ"ל החברה דיוויד סייבל. בחברה ציינו כי מדובר על שיתוף-פעולה אסטרטגי-עסקי עבור שני הגופים.

‏לדברי סייבל, "האתגר המרכזי העומד בפני עסקים בימינו הינו לספר את סיפור המותג ולייצר מעורבות צרכנים גבוהה ואלה נעשים על-ידי שילוב חדשנות לאורך כל הדרך. הערך המוסף שיקבלו לקוחות המשרד ושותפיו משיתוף פעולה זה יהיה לא רק מעניין וחדשני אלא גם פרודוקטיבי".

‏אדם אבנון, בכיר בשלמור-אבנון-עמיחי ‏Y&R‏, הוסיף כי "בעולם החדש משרדי הפרסום נדרשים לייצר עבור לקוחותיהם פתרונות שמעצימים את חוויית הצרכנים אל מול המותג. השילוב בין חשיבה קריאטיבית לטכנולוגיה מאפשרת להעצים חוויה זו".

‏וייספלד הוסיף כי "אחד היתרונות המשמעותיים ביותר בחממה שלנו היא החיבור המוקדם של הסטארט-אפים ללקוחות ושותפים עסקיים. שיתוף-הפעולה עם ‏Y&R‏ לא מסתיים רק כאן, אלא אף מרחיב את היכולת של הסטארט-אפים הבוגרים להמשיך בשלב הבא של הפיתוח שלהם ולעשות אותו בחממה של ‏Y&R‏ בניו-יורק, קרוב לשוק המטרה של עולם הפרסום".