ארה"ב: ההוצאה הפרטית עלתה פחות מהצפוי בחודש מארס

(עדכון) - ההוצאה הפרטית עלתה ב-0.3% לעומת צפי לעלייה של 0.5% ■ ההכנסה הפרטית לעומת זאת עלתה ב-0.4% לעומת צפי לעלייה של 0.3% ■ שיקאגו PMI בשפל של שנתיים וחצי

בארצות הברית פורסמו היום (ב') נתוני ההכנסה וההוצאה הפרטיים לחודש מארס, בנוסף גם פורסם מדד מחירים להוצאה פרטית. למרות שנתוני ההכנסה שהתקבלו היום יותר טובים מהצפי, החדשות הרעות הגיעו מכיוון נתוני ההוצאות שעלו פחות מהתחזיות. בהמשך היום יפורסם מדד מנהלי הרכש של שיקגו.

מדד ההוצאה הפרטית עלה בשיעור מתון יותר מהתחזיות. המדד של חודש מארס עלה ב-0.3% לעומת צפי לעלייה של 0.5% כשבחודש פברואר המדד רשם עלייה של 0.8%. מדובר באכזבה מכיוון שההוצאה הפרטית מהווה כ-70% מהיקף הכלכלה האמריקית ונתונים רעים מהגיזרה הזאת מצביעים על כך שחלק גדול מאוד מהכלכלה לא מתאושש.

מדד ההכנסה הפרטית עלה בחודש מארס ב-0.4% - העלייה החדה ביותר מזה 3 חודשים - כשהצפי היה לעלייה של 0.3% לעומת עלייה של 0.2% בחודש פברואר. שני הנתונים מצביעים על כך שלמרות שחלה עלייה בהכנסות של משקי הבית בארצות הברית, האנשים מוציאים פחות מה שמצביע על חוסר ביטחון בכלכלה המקומית.

גם מדד המחירים להוצאה פרטית רשם עלייה של 0.2% בחודש מארס, בהתאם לתחזיות, כשבחודש פברואר המדד עלה ב-0.1%. ב-12 החודשים האחרונים שהסתיימו בחודש מארס עלה המדד ב-2.1%, למרות שהנתון נחשב לנמוך, הוא עדיין נמצא מעל היעד של הפדרל רזירב שנקבע על 2%.

בהמשך היום יתפרס מדד מנהלי הרכש של שיקגו לחודש אפריל והוא צפוי לרשום ירידה לרמה של 60 נקודות לעומת חודש מארס אז המדד נקבע על 62.6 נקודות.

עוד פורסם מדד מנהלי הרכש של שיקאגו לחודש אפריל אשר אכזב וירד ל-56.2 נקודות לעומת הצפי שעמד על 62.6 נקודות - מדובר בשפל של שנתיים וחצי. בחודש מארס עמד הנתון על 63.3 נקודות.