KCPS הוכרה כיועץ השקעות זר על ידי ה-SEC

חברת ניהול ההשקעות מנהלת כמיליארד דולר ■ הרקע לרישום: חצייה של רף מסוים בהיקף הכספים שהחברה מנהלת עבור אזרחים אמריקנים ■ תהיה נתונה לפיקוח רשות ני"ע האמריקנית

חברת ניהול ההשקעות הגלובלית KCPS, בניהול טל קינן, הוכרה כיועץ השקעות זר על ידי רשות ניירות ערך האמריקנית, ה-SEC. כך נודע ל"גלובס". KCPS הגישה את הבקשה לרישום כיועץ השקעות זר לפני מספר חודשים, וכעת עם רישומה היא תהיה נתונה לפיקוח של ה-SEC ותיאלץ לעמוד בסטנדרטים מסוימים. בין אלו למשל: רקע מקצועי הנדרש מהעובדים, מדיניות של ניהול השקעות וסיכונים, דרישות אדמיניסטרטיביות הנוגעות למשמורת של ני"ע ועוד. מבחינת KCPS מדובר באבן דרך משמעותית בפעילות שלה, שכן עד כה פעילות ניהול ההשקעות שלה בארה"ב לא הייתה מפוקחת.

תיקים גלובליים מבוססי מחקר

הרקע לרישום ב-SEC הוא חצייה של רף מסוים בהיקף הכספים ש-KCPS מנהלת עבור אזרחים אמריקנים, שהפך את הרישום לכדאי. על פי הערכות, החברה מנהלת בסך הכול כמיליארד דולר ללקוחות מוסדיים ופרטיים גדולים, וכן עבור קרנות של אוניברסיטאות או ארגוני צדקה, שלהם תיקים בהיקף של מעל 10 מיליון דולר (כל אחד).

KCPS מנהלת כסף גם עבור מוסדיים ישראלים, ובשנה שעברה פתחה פעילות של ניהול השקעות לחשבונות קטנים יותר של כמיליון דולר. כל תיקי הלקוחות הינם גלובליים וההשקעות בהם נבחרות על סמך מחקר של KCPS. במקומות אקזוטיים יותר, ושקשה לפעול בהם, נעזרת KCPS במנהלים מקומיים.

ל-KCPS משרדים ראשיים בישראל ומשרדים בניו יורק ובז'נבה. לחברה גם פעילות של ניהול קרנות השקעה (קרן PE, קרן גידור וכן קרן מנוף). מייסדי החברה הינם קינן, דיוויד שטיינהארדט, בנו של מייקל שטיינהארדט, ממנהלי ההשקעות הבכירים של וול-סטריט, המשמש כנשיא החברה, וג'יי פומרנץ.