פרשת ליברמן: הסדר טיעון לשגריר ישראל בבלרוס לשעבר

במסגרלת הסדר הטיעון, זאב בן-אריה יודה בעבירות של גילוי בהפרת חובה ושיבוש מהלכי משפט וירצה עונש של 4 עד 6 חודשי עבודות שירות וכן מאסר על-תנאי ■ עפ"י כתב האישום, בן-אריה העביר מידע שהוא לא היה מוסמך להעביר לידי ליברמן

ספיח של פרשת השר אביגדור ליברמן מגיע היום לבית המשפט: המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הגישה היום (ג') לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד זאב בן-אריה, שכיהן בין השנים 2004-2009 כשגריר ישראל בבלרוס. זאת במסגרת הסדר טיעון שנחתם בין הצדדים, ושלפיו יודה בן-אריה בעבירות של גילוי בהפרת חובה ושיבוש מהלכי משפט, וירצה עונש של 4 עד 6 חודשי עבודות שירות וכן מאסר על-תנאי.

מתוקף תפקידו כשגריר ישראל בבלרוס היה בן-אריה מופקד על הטיפול בהעברתן של בקשות ישראל לעזרה משפטית אל המערכת המשפטית במדינה שבה הוא שירת. בפברואר 2008 קיבל לידיו בן-אריה, בשגרירות ישראל בבלרוס, בקשה לעזרה משפטית בעניין פלילי, שנשלחה על-ידי רשויות האכיפה בישראל והופנתה לרשויות המשפט בבלרוס. העזרה המשפטית התבקשה במסגרת חקירת המשטרה בעניינו של השר ליברמן.

באוקטובר 2008 ביקר ליברמן בבלרוס ובין היתר נפגש שם עם בן-אריה. בעת הפגישה בין השניים יידע בן-אריה את ליברמן על אודות הבקשה לעזרה משפטית שהועברה בעניינו של ליברמן לרשויות בבלרוס, ומסר לידיו פרטים שונים, בין היתר בכתב, על תוכן הבקשה.

על-פי כתב האישום, בן-אריה מסר את המידע, ללא סמכות כדין, לידי ליברמן, שלא היה מוסמך לקבלו, זאת בייחוד נוכח מעמדו של ליברמן כחשוד שבעניינו הוגשה הבקשה.

עוד צוין כי בן-אריה יידע את ליברמן אודות הבקשה, ביודעו כי עליו לשמור על עצם קיומה ופרטיה בסודיות, וכי במעשיו אלה התכוון בן-אריה להכשיל את החקירה הפלילית שידע שהמשטרה מנהלת בעניינו של ליברמן.

בהסכמות שהושגו במסגרת הסדר הטיעון לקחה הפרקליטות בחשבון את חומרת העבירות ונסיבותיהן, כמו גם את נסיבותיו האישיות של בן-אריה, ובכלל אלה עברו הנקי, גילו המבוגר, מצבו הרפואי והעובדה שבשל גילוי הפרשה נאלץ לפרוש ממשרד החוץ לאחר שנות שירות ארוכות.

כתב האישום והסדר הטיעון הוגשו באישור היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין. על-פי ההערכות, כתב האישום נגד ליברמן יוגש במהלך חודש יוני.