פיתוח ישראלי: אפליקציה שמתריעה על קרינה גבוהה בסמארטפון

הסטארט-אפ הישראלי טוקון (Tawkon) השיק גרסה חדשה, ידידותית וללא תשלום למשתמשי האנדרואיד, לאפליקציה שמספקת מידע על אזורים בהם הטלפון מתאמץ ופולט קרינה גבוהה

הקרינה הסלולרית והסכנות שלה לא מספיק ברורות עד היום למשתמשים. האדם הפשוט צריך לדבר בחוכמה עם הטלפון שלו, כאשר הדבר דורש ממנו לנסות לא לנהל שיחות במקומות בהם הקליטה נמוכה.

חברת סטארט אפ ישראלית בשם טוקון (Tawkon) השיקה לפני מספר ימים גרסה חדשה, ידידותית וללא תשלום למשתמשי האנדרואיד (בנוסף לגרסה הקיימת למכשירי הבלקברי), שמספקת מידע למשתמש על אזורים בהם הטלפון מתאמץ ופולט קרינה גבוהה יותר.

לטענת החברה, דקת שיחה באזור עם קליטה לא טובה, שווה ל-5 שעות שיחות במקום עם קליטה טובה. האפליקציה מתריעה כאשר הטלפון מתאמץ יותר בחיבור לאנטנה הסלולרית והיא נותנת פרטים על ניהול השיחות שבוצעו במכשיר, כאשר בנוסף ניתן לקבל מידע על רמת השימוש של בני משפחה אחרים.

את האפליקציה פיתחו שלושה יזמים: גיל פרידלנדר, אורי גושן ועמית לובובסקי בשנת 2009. החברה מעסיקה 6 עובדים והושקעו בה כמעט מיליון דולר. מייסדי החברה ניסו לפני יותר משנה להציע את האפליקציה למכשירי האייפון דרך האפ סטור, אבל סטיב ג'ובס בזמנו סירב לכך, כאשר במכתב ששלח ליזמים, כתב שהיא לא מעניינת.