הנה זה בא: מניית פייסבוק תיסחר בוול סטריט ב-18 במאי

מנכ"ל ומייסד הרשת החברתית מארק צוקרברג ייצא בשבוע הבא לרוד שואו על מנת לגייס 5 מיליארד דולר

ההנפקה המיוחלת של הרשת החברתית הולכת ומתקרבת: על-פי דיווחים בכלי התקשורת מסתמן כי המועד שבו תוביל פייסבוק את ההנפקה הגדולה ביותר שיצאה מעמק הסיליקון מתוכננת ל-18 במאי. לקראת ההנפקה, צפויה פייסבוק לצאת לרוד שואו ב-7 במאי בקרב בנקים ומשקיעים גדולים אחרים.

ברודו שואו צפוי לקחת חלק המנכ"ל והמייסד-שותף של פייסבוק, מארק צוקרברג, במהלך שקצת הפתיע את אנשי וול סטריט. לא בגלל שצוקרברג משתתף ברוד שואו של החברה שבראשה הוא עומד, אלא לאור העובדה כי בחודש מארס בחר צוקרברג להיעדר ממפגש אנליסטים מיוחד שערכה פייסבוק. חלק מהמשקיעים חשבו שצוקרברג מפגין יחס מתנשא ביחס לוול סטריט. מלבד צוקרברג צפויים לקחת חלק ברודו שואו סמנכ"לית התפעול שריל סנדברג לצד סמנכ"ל הכספים דיוויד אברסמן.

פייסבוק דיווחה לפני כשבוע וחצי על ביצועיה ברבעון הראשון של השנה לקראת ההנפקה החברה דיווחה בין היתר על הכנסות של 1.05 מיליארד דולר, זינוק של 45% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, החברה דיווחה על ירידה של 6% בהכנסות בהשוואה לרבעון הרביעי של 2011, שנחשב לחזק יותר בשל עונת הקניות. פייסבוק, על יותר מ-900 מיליוני המשתמשים שלה, צפויה לגייס לפחות 5 מיליארד דולר ולקבל שווי שינוע סביב 100 מיליארד דולר.

שוק הנדל"ן בעקבות פייסבוק

מי שעוד מצפה בכיליון עיניים להנפקה של פייסבוק הם מוכרי הבתים באזור פאלו אלטו, שבו שוכנת החברה. על-פי דיווח באתר "פורצ'ן", נראה ששוק הנדל"ן באזור הולך ומתחמם עם עלייה של 11% במחיר הממוצע של הדירות לצד צניחה של 57% במלאי הדירות למכירה. הסיבה לכך היא הרצון לחכות עד ההנפקה כדי למכור את הבתים במחירים גבוהים יחסית מתוך מטרה לפנות לעובדי פייסבוק שיהפכו לעשירים וירצו לשדרג את מגוריהם.

אחד מהמתווכים באזור סיפר ל"פורצ'ן" כי הציע ללקוח שלו למכור את ביתו בפאלו אלטו ב-2.8-3 מיליון דולר, אך אותו לקוח קבע את המחיר על 3.5 מיליון דולר. בסופו של דבר, הוא הצליח למכור את ביתו, ששטחו 322 מ"ר, ב-3.9 מיליון דולר. "כל המקומיים משתגעים מפייסבוק ומהמחשבה כמה הבתים שלהם יהיו שווים אחרי ההנפקה והם שומרים עליהם מחוץ לשוק הנדל"ן עד אז", הסביר המתווך.