המינהלת: כל קבוצה בפיינל-פור תקבל כסף לפי הכרטיסים שתמכור

קשיים במכירת כרטיסים לפיינל-פור בכדורסל בעקבות החרם של אוהדי מכבי ת"א, וההחלטה של מכבי ת"א שלא לשריין כרטיסים לאוהדיה

החרם שהטילו אוהדי מכבי ת"א על הפיינל-פור של ליגת העל מקשה על מכירת הכרטיסים לאירוע. שלושה שבועות לפני האירוע שיתקיים בהיכל נוקיה (22-24 במאי) מכרה המינהלת כ-5,000 כרטיסים, בהשוואה לכמעט 9,000 שמכרה בתקופה המקבילה בפיינל-פורים הקודמים.

הבעיה העיקרית של המינהלת היא מכבי ת"א, שהחליטה השנה בניגוד לשנים קודמות שלא לשריין כרטיסים לאוהדי הקבוצה. במכבי העריכו כי חלק גדול מהאוהדים אכן יממשו את האיום שלהם כנגד המינהלת ושיטת הפיינל-פור ולא יגיעו לצפות במשחקים.

הפיתרון של המינהלת בשלב זה הוא לאפשר לכל אחת מהקבוצות שיעפילו לפיינל-פור להכניס ישירות לכיס את הכרטיסים שתמכור לאוהדים. כך שכל קבוצה שתצליח להביא יותר אוהדים לפיינל-פור, תהנה מהכנסה גדולה יותר ממכירת כרטיסים. בנוסף, המינהלת מחלקת כספים עבור מענקי מיקום מוגדלים לקבוצות שהעפילו לפיינל-פור.

במינהלת קיים זעם גדול על מכבי ת"א, בשל ההתבטאויות של מאמן הקבוצה דייויד בלאט שאיים כי מכבי ת"א תשקול שלא להשתתף בליגה הישראלית בעונה הבאה במידה ולא תשתנה כמות השחקנים הזרים המותרת לרישום בכל משחק. סמנכ"ל המינהלת, חגי סגל, פרסם אתמול טור באתר המינהלת שבו תקף את התנהלותו של מאמן מכבי ת"א.

נכון לעכשיו, רוב הקבוצות בליגה מעוניינות לשמור עונה נוספת על אותו פורמט של ארבעה זרים בטופס ואפילו לרדת לשלושה זרים - מהלך, שכאמור מכבי מתנגדת אליו. גם שיטת הפיינל-פור אליה מתנגדת מכבי ת"א נמצאת לדיון על השולחן לקראת העונה הבאה.