כתבת חדשות 2 לי אברמוביץ תקבל את פרס העיתונות של בני ברית

זאת על מצוינות בסיקור יהודי התפוצות בתקשורת הישראלית לשנת 2012

כתבת חדשות ערוץ 2, לי אברמוביץ, הוכרזה היום (ד') ככלת הפרס לעיתונות של המרכז העולמי של "בני ברית", על מצוינות בסיקור יהודי התפוצות בתקשורת הישראלית לשנת 2012.

הפרס לעיתונאים של "בני ברית" מוענק ברציפות מאז 1993 ונחשב לאחד הפרסים המובילים בתחום התקשורת. בשנים האחרונות קיבלו את הפרס העיתונאים אילן גורן מערוץ 10, ג'קי חוגי מ"מעריב", אנשיל פפר מ"הארץ", במבי שלג עורכת המגזין "ארץ אחרת", עיתונאי "ידיעות אחרונות" נח קליגר ואחרים.

פרס "בני ברית" מכיר במצוינות בסקירה של העיתונאות הישראלית - הכתובה, המשודרת והמקוונת - על יהדות התפוצות ויחסי ישראל-תפוצות כיום. הפרס יוענק בשבועות קרובים בטקס רב-משתתפים.

בנימוקי חבר השופטים נכתב כי הפרס מוענק לאברמוביץ עבור הכתבה "יהדות אמריקה תורמת כליות מן החי, לחולים ישראלים", ששודרה במהדורת חדשות השבת של ערוץ 2 ביולי 2011. הכתבה חשפה בפני הישראלים את התופעה של יהודים אמריקאיים אורתודוכסים התורמים כליות מן החי לחולים ישראלים, את מניעיהם ואת מערכת התמיכה שלהם.

עוד החליט חבר השופטים להעניק את אות הכתב הזר לכתבת AP דיאה חדיד (Diaa Hadid) עבור כתבתה על שרידי בית-הכנסת דאר אל-באשי בטריפולי, בה ביקרה בזמן הלחימה בין כוחות המורדים וכוחותיו של מועמר קדאפי ועברה המפואר של קהילת יהודי לוב שפורסמה ב-18 ביוני 2011; וכן לחנה בריס עבור הראיון עם יו"ר הסוכנות, נתן שרנסקי, שפורסם בשבועון היהודי האורוגוואי Semanario Hebreo ב-24 במרץ 2011.

הרכב חבר השופטים של הפרס: ד"ר יהודית אורבך, בית-הספר לתקשורת, אוניברסיטת בר-אילן; דוד הורביץ, לשעבר עורך ראשי של "ג'רוסלם פוסט"; אשר וייל, מו"ל ועורך כתב-העת "אריאל"; שרה פרנקל, לשעבר כתבת לענייני תפוצות של רשות השידור וכלת אות מפעל חיים של הפרס לשנת 2002; שלום קיטל, לשעבר מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2; ובמבי שלג, מייסדת ועורכת מגזין "ארץ אחרת" וכלת הפרס לשנת 2011.