אופ"א תגדיל את הפרסים בצ'מפיונס ליג בכ-15%

הסיבה: עלייה מהותית בהסכמי הטלוויזיה; ההכנסות של ליגת האלופות צפויות להגיע בעונה הבאה ל-1.250 מיליארד אירו, לעומת 1.150 מיליארד העונה

אם בשנים האחרונות כניסה לליגת האלופות הפכה להיות מטרה כלכלית עיקרית עבור קבוצות כדורגל באירופה, הרי בשנים הבאות התמריץ למשתתפות במפעל עומד להיות משמעותי עוד יותר. מזכ"ל אופ"א, דייויד טיילור, אמר כי החל מהעונה הבאה צפויות הקבוצות המשתתפות בליגת האלופות ליהנות מעלייה של כ-15% בסכומי הפרסים. הסיבה העיקרית לכך היא עלייה משמעותית בהסכמי זכויות השידור של ליגת האלופות למחזור התלת-שנתי של 2012-2015, הסכמים אותם מסיימת אופ"א לחתום בימים אלו.

"ליגת האלופות היא נכס חובה לגופי השידור הגדולים", אמר טיילור לסוכנות AP, "אני מעריך שההכנסות מטלוויזיה בליגת האלופות יעלו ב-15%. לעומת זאת, עם הליגה האירופית זה הולך יותר קשה, למרות שגם שם נרשמו כמה הסכמים שבהם היתה עלייה". טיילור ציין עלייה משמעותית במחירי הזכויות של ליגת האלופות בצרפת (בזכות הכניסה של אל-ג'זירה למכרז), באיטליה ובספרד. "ראינו עלייה ניכרת בהסכמי הטלוויזיה של ליגת האלופות גם מחוץ לאירופה, בדרום אמריקה בעיקר בברזיל, ובחלקים מסוימים באסיה".

לפי התחזית של אופ"א, ההכנסות מליגת האלופות שיעמדו על 1.1 מיליארד אירו בעונת המשחקים הנוכחית, צפויות לעלות ל-1.25 מיליארד אירו בעונה הבאה. 32 הקבוצות שהעפילו לשלב הבתים העונה צפויות להכניס 754 מיליון אירו. צ'לסי, שהגיעה לגמר האלופות השנה, רשמה את שיא כל הזמנים מבונוסים של אופ"א, וגם אם תפסיד בגמר ב-19 במאי תקבל מאופ"א כ-55 מיליון אירו. כהשוואה, גם לפני 8 שנים (עונת 2003/04) קיבלה צ'לסי את הסכום הגבוה ביותר באותה עונה עבור השתתפות באלופות, אלא שאז עמד הסכום על כ-28 מיליון אירו בלבד.

גם הנציגות של המדינות הקטנות, ביניהן ישראל, צפויות ליהנות מהעלייה בסכומי הפרסים. בעונה האחרונה עמד סכום המינימום לקבוצה שנכנסת לשלב הבתים של ליגת האלופות על 7.2 מיליון אירו.

ליגת האלופות היא מפעל הספורט הכי מתגמל מבחינת בונוסים כספיים. תוך 7 שנים הצליחה אופ"א להגדיל את ההכנסות של ליגת האלופות ב-105%.

צמיחת ההכנסות של ליגת האלופות
 צמיחת ההכנסות של ליגת האלופות