"אני היי-טקיסט, בן 38, חושש להישאר בחוץ בגלל הגיל"

חברי "גלובס" בפייסבוק מספרים על הקריירה האישית שלהם; והפעם: אלון, תוכניתן, מדבר על החשש מהחיים בהיי-טק אחרי גיל 40

"כבר מספר שנים שאני עובד כתוכניתן בחברת היי-טק גדולה ויציבה, ובאופן כללי אני מרוצה מהעבודה. לפני כחודשיים פנתה אליי חברת הד-הנטינג בהצעה לעבור לעבוד בסטארט-אפ חדשני, עם שכר מבטיח ומתגמל. במצב שנוצר, אני לא יודע אם כדאי לי לעזוב את מקום העבודה הנוכחי שלי לטובת מיזם הסטארט-אפ, או להישאר בחברה הגדולה שבה כבר בניתי לעצמי שם ומוניטין.

"חשוב לי לציין, כי למרות שבחברת הסטארט-אפ היציבות אינה מובטחת, הם מעריכים מאוד את הניסיון ואת הידע שאני מביא איתי, ומוכנים לשלם לי בהתאם (הרבה יותר משכרי הנוכחי).

"בנוסף, אוטוטו אני חוצה את גיל 40, ואני בהחלט לוקח בחשבון את סיכון ההישארות בחברה גדולה. אני באמת חושש מאוד מהיום שבו אמצא את עצמי בחוץ בגלל הגיל, כמו שקורה בלא מעט חברות היי-טק גדולות אחרות.

"מצד שני, אני גם לא רוצה להגיע למצב שבו, ביום מן הימים, אמצא את עצמי 'תקוע' בעבודה שהיא מעין ברירת מחדל, ללא אופק התפתחותי ואתגרים מקצועיים. באיזה שהוא מקום, אולי זוהי ההזדמנות האחרונה שלי לעשות מהלך הרפתקני באמת.

"מאז שפנו אליי עם ההצעה הזאת אני נמצא בדילמה תמידית. אני ממש מפחד לקבל את ההחלטה, שיכולה לסכן את הקריירה המקצועית שלי - אבל גם להקפיץ אותה קדימה. אני כל הזמן מזכיר לעצמי, שלמרות הפיתוי אני איש משפחה וצריך לחשוב על עוד אנשים מלבד עצמי".

אלון, 38, תוכניתן

תומר פורת, מומחה לניהול קריירה ב-AllJobs, מייעץ לאלון: "קח בחשבון את התסריט הכי שחור"

"אלון, קודם כל מדובר בחדשות טובות. הצעה כזו מלמדת שמכירים אותך, שמוקירים את כישוריך, ושאתה מסומן כנכס בתחומך. כדי לקבל החלטה טובה, מומלץ לך לקחת בחשבון את התסריט הכי שחור - שתעבור לסטארט-אפ והמיזם ייכשל. האם אתה מוכן לקחת את הסיכון הזה? אם כן, נראה שכבר החלטת.

"מצד שני, לא כדאי שתהיה מונע מפחד או משיקולי נוחות בלבד. יציבות היא דבר חשוב, אך היא צריכה לשרת ולא להיות המטרה. בנוסף, כדאי לך לבחון את היתרונות המצויים בכל אחד מהמקומות לפי פרמטרים כמו מידת העניין, התרבות הארגונית, התגמול, שעות העבודה והמרחק ממקום מגוריך.

"רכיב נוסף שיסייע לך להחליט הוא ההתבוננות על הטווח הארוך. שאל את עצמך איפה אתה רוצה לראות את עצמך בעוד חמש שנים מהיום, ולאור תפיסת עתיד זו בחן איזה מקום עבודה יקדם אותך לשם. אני מבין מדוע אתה מרגיש שזה העיתוי המתאים להרפתקה כזו, אבל ייתכן שתגלה כי הסטארט-אפ הספציפי הזה אינו בשבילך.

"לבסוף, מומלץ לבדוק היטב את השטח. הצטרפות למיזם חדש היא השקעה, וכמו כל משקיע שבודק היטב על מה הוא שם את הכסף, גם אתה נדרש לבדוק מה הרעיון מאחורי הסטארט-אפ ואילו משקיעים אחרים כבר הצטרפו. בכל מקרה, אם אתה מחליט לעבור מחברה גדולה לחברת הזנק קטנה, חשוב מאוד שתאמין בה".