רוצים סמארט TV? איך לא לקנות בטפשות טלוויזיה חכמה

הטלוויזיה החכמה של LG דלה באפליקציות מקומיות, בעוד שקידום המכירות עשיר במידע לא מדויק ■ סמסונג ישראל, לעומת זאת, מתכננת לקדם את מסכיה עם אפליקציות מקומיות רבות יותר

יצרניות הטלוויזיות החכמות (הסמארט TV) ישיקו בקרוב דגמים חדשים בארץ, ונראה שלמרות מחלות הילדות שלהן, יציירו היצרנים תמונה ורודה שאמורה לשכנע את הצרכנים לרכוש אותן. יבואני מסכי LG, ח.י., למשל, צפויים לספר לצרכנים שסמארט TV חייבת להגיע עם יכולות תלת-ממד, אף שהמצב שונה לחלוטין: לרוב הצרכנים עדיף מסך שאינו תלת-ממד, בשל העדר תוכן איכותי, איכות תמונה מוחשכת, משקפיים לא נוחים ובמקרים קיצוניים (המוכרים בעיקר לגיימרים) - עייפות אחרי זמן קצר של משחק.

בח.י גם הדגישו שטלוויזיה חכמה צריכה דפדפן אינטרנט שתומך בפלאש, וזאת למרות שלגולשים באמצעות הטלוויזיה, בדיוק כמו לגולשים מהסמאטפון, נוח יותר לצרוך תוכן באמצעות אפליקציות ולא דרך דפדפן שמציג פונטים יחסית קטנים לצפייה מהספה בסלון. גם זמני הטעינה של דפדפן ממושכים יותר ומקשים על הגלישה. אז מדוע להתמקד בנושא הדפדפן והפלאש? נראה שכך מנסים בח.י. לכסות על היעדר אפליקציות מקומיות.

סמסונג: יותר השקעה בתוכן

נקודת התורפה העיקרית של הטלוויזיה החכמה של LG היא העדר תוכן מקומי. קיימת רק אפליקציה אחת מקומית של וואלה, שמאפשרת גישה לצפייה בתוכניות טלוויזיה ישנות ובסרטי בורקס.

סמסונג ישראל, לעומת זאת, מתכננת לקדם את מסכיה עם אפליקציות מקומיות רבות יותר, כמו אפליקציית הווידיאו של חדשות 2 (כולל מבזקי גלובס TV) המאפשרת צפייה במבזקי וידיאו בקטגוריות שונות לפי דרישה.

אפליקציית My Music Cloud תאפשר להעלות שירים לשירות ענן, אליו ניתן לגשת ולהאזין ישירות מהטלוויזיה, מהטאבלט, מהסמארטפון ומהמחשב. עוד יוצעו שירות השכרת סרטים בתשלום בשם אורלנדו VOD וגם אפליקציה ישראלית - בוליווד. יש גם אפליקציות של ynet ושל Home Theater.

מבחינת סמסונג, 2012 היא השנה שהם הולכים להתמקד בחיזוק התכנים, כדי שלצרכנים תהיה סיבה אמיתית לקנות סמארט TV ולא רק בשביל לתפעל אותה עם הסמארטפון. במילים אחרות, לאור מבול הפרסומות שצפוי לשטוף אותנו, מומלץ למתעניינים בטלוויזיות חכמות לבדוק את נושא התוכן ולהבין שלפחות כרגע, הפרמיה שלוקחים על מסכים כאלו, שבהרבה מקרים מגיעה גם עם תלת-ממד, לא שווה את תוספת התשלום.