קוקוס תמורת פפראצי

ערוץ 10 למד שאפשר לעצבן את ביבי, אבל דיר באלאק לא להתעסק עם אבי ניר

"הישרדות VIP", יום ד' 21:00, ערוץ 10

רגע אחד לפני שאתם עוברים לבגד-ים, בואו ונדבר קצת "פרוגרמינג": מסתבר שלמרות "The Voice" ו"המירוץ למיליון" המוצלחות של רשת, ימי השידור שלה עדיין נתפסים על-ידי המתחרים מערוץ 10 כבטן הרכה של הערוץ השני, המקום שבו אפשר להבקיע איכשהו ולזכות באחוזי צפייה טובים.

העניין הזה מחזיר אותנו לאביב הקודם, שבו זיהו בקשת ניסיון של ערוץ 10 להתרחב קצת על חשבון ימי השידור שלהם, ודיכאו אותו באכזריות. המפגן הכוחני ההוא הצליח: בערוץ 10 למדו שאפשר לעצבן את ביבי ולשרוד, אבל דיר באלאק מלהתעסק עם אבי ניר.

אז אפרופו "הישרדות", תראו איזה קטע: עוד עונה חלפה וכלום לא השתנה, כי כבר בעונה הקודמת של התוכנית הזאת, עם אירית רחמים ושות', מוצו כבר כל הכותרות שקשרו בין שם התוכנית למצבו של ערוץ 10.

החדשות הרעות הן שמצבו של הערוץ הורע מאז מאוד. החדשות הטובות הן שהתרגלנו לילד הטיפולי הזה שעדיין לא ברור מה ייצא ממנו שיגדל. ועכשיו, לאי.

איתות למשקיע פוטנציאלי

העובדה שמדובר הפעם במפורסמים לא ממש מעלה או מורידה בעיניי, בעיקר מפני שמי שמגיע לתוכנית כזאת הוא לרוב סלבריטאי "לשעבר" או מינימום סלבריטאי "במצוקה", כזה שמוכן לאכול במשך חודשיים אגוזי קוקוס, רק כדי לשמר את עצמו בעין הפפראצי.

ועדיין, צפוי הערב (ד') רייטינג לא רע לפרק הפתיחה של "הישרדות VIP", משהו שאמור לגרום לבערך 20% מהצופים (יהיה די מדהים אם הנתון יהיה גבוה בהרבה או נמוך בהרבה) לעשות משהו שעשו רק לכבוד יעקב אילון במהדורתו האחרונה: לעבור לערוץ 10.

אם נדמה למישהו שמדובר בזוטות, הרי שממש לא כך הוא: הצלחה של "הישרדות" העונה היא איתות ברור למשקיע פוטנציאלי שבתוכן נכון, אפשר להשיג גם על גבי הפלטפורמה המוכה הזאת רייטינג לא רע. הנתון הזה חיוני להישרדותו של הערוץ עצמו.

את התהייה איך זה שגם ב-20% רייטינג ומעלה עדיין מפסידים, בערוץ מסחרי בישראל, הרבה כסף - נשמור לפעם אחרת.