מסתמן: הצלת ערוץ 10 תתגלגל לממשלה הבאה

גורמים בליכוד מאשרים כי הנחת היסוד היא שב-3 החודשים הקרובים לא יתקיים כל מהלך מצד הכנסת להצלת ערוץ 10, והדבר לא יובא בפני ועדת הכלכלה

שני חוקים בעלי השפעה על שוק התקשורת צפויים להתגלגל לפתחה של הכנסת הבאה. ל"גלובס" נודע כי נמשכים המאמצים להשפיע על הממשלה להעביר את חוק המרת חובות הרגולציה של ערוץ 10 לחובות תוכן עוד לפני הבחירות המסתמנות, ואולם לפי שעה ברור כי הנושא לא ייפתר עד לפיזור הכנסת.

גורמים בליכוד מאשרים כי הנחת היסוד היא שב-3 החודשים הקרובים לא יתקיים כל מהלך מצד הכנסת להצלת ערוץ 10, והדבר לא יובא בפני ועדת הכלכלה. לפיכך תיוותר לערוץ אפשרות יחידה, והיא לבצע מהלך הקשור בהכנסת בעלי מניות חדשים, שכן קשה לראות כיצד הערוץ יצליח להתקיים, במיוחד לנוכח העובדה כי החוק אינו מאפשר לרשות השנייה לאשר לערוץ 10 רישיון, והערוץ מצוי במצוקה כלכלית שהולכת ומעמיקה.

בתוך כך, כפי שפורסם אתמול (ג') ב"גלובס", איש העסקים רון לאודר הגיע אתמול במטוסו הפרטי לישראל על מנת לבקר ביקור תנחומים את ראש הממשלה בנימין נתניהו, על מות אביו. לאודר הוא כיום בעל המניות הפעיל היחיד של ערוץ 10, לאחר שיוסי מימן לא מזרים כבר זמן רב לערוץ כסף, וארנון מילצ'ן התנער מהערוץ.

לאודר שהה עם מנכ"ל הערוץ יוסי ורשבסקי באירופה, שם נפגש עם משקיע פוטנציאלי נוסף. גם משקיע זה, בדומה ליריב אלבז ולחזי בצלאל, על-פי גורמים בערוץ, הבהיר כי לא ייכנס לערוץ לולא יהיה פתרון לחובותיו הרגולטוריים.

חוק נוסף שלא יעלה במסגרת קדנציה זו לוועדת הכלכלה הוא נושא החזקה משותפת של חברת החדשות של ערוץ 2 על-ידי שתי זכייניות הערוץ, קשת ורשת, במקרה שאחת מהן, ככל הנראה קשת, תבקש לצאת לרישיון. תיקון חוק זה, שכבר הונח על שולחן ועדת הכלכלה אך הוסר ממנו במספר דיונים, היה יכול לזרז את קיום רפורמת הרישיונות.

בערוץ 10 לא התייחסו לדברים.