שיף: "הדירקטוריונים בחברות עסוקים בשמירת 'אחוריהם'"

‎הנשיא לשעבר של לשכת רואי החשבון: "התחרות כיום בין הרגולטורים גורמת לעיתים למצב בלתי נסבל" ■ "היום כל מנכ"ל לא זז לשום מקום בלי יועץ משפטי צמוד"

דירקטוריונים בחברות עסוקים בשמירת 'אחוריהם' יותר מאשר בניהול עסקים. הרגולטורים גורמים לתחרות בלתי נסבלת" - כך אמר אתמול (ב') רו"ח ראובן שיף, שותף-מנהל בפירמת רואי החשבון RSM שיף-הזנפרץ והנשיא לשעבר של לשכת רואי החשבון, בהרצאה בפני סטודנטים של החוג לחשבונאות של המרכז ללימודים אקדמיים באור-יהודה.

שיף ביקר בחריפות את כובד הרגולציה בישראל ואמר: "עולם העסקים כיום מצטיין בעודף רגולציה המכבידה מאוד על התנהלות התאגידים. התחרות כיום בין הרגולטורים גורמת לעיתים למצב בלתי נסבל, שמרוב רצון לבלוט ולהטביע את חותמם קיים חשש כי הם עלולים לשפוך את התינוק יחד עם המים".

"שכחו את תפקידם העיקרי"

לדבר שיף, "הרגולציה צריכה להיות הדוקה, אך במידתיות, וזאת כדי שלא תחטיא את מטרתה".

שיף תיאר בפני הסטודנטים תמונת מצב עגומה כתוצאה מה"אובר-רגולציה" שעליה הוא קובל: "היום כל מנכ"ל, יו"ר דירקטוריון ומנהל כספים של תאגיד לא זז לשום מקום בלי יועץ משפטי צמוד, וזוהי תופעה בלתי נסבלת".

נשיא לשכת רואי חשבון לשעבר הוסיף כי "רוב הזמן של ישיבות ההנהלה והדירקטוריון בתאגידים השונים מוקדש כיום לבחינה של הוראות הרגולציה השונות ולחשש ולשמירה על 'אחוריהם' של מנהלי התאגידים ונושאי המשרה השונים".

כך, לדברי שיף, "מכורח הנסיבות, חלקם הגדול של נושאי המשרה בחברות שכחו כי תפקידם העיקרי הוא לעשות עסקים ולהשיא רווחים ותשואה הולמת לבעלי המניות, וקצת התהפכו היוצרות".