אושרה תוכנית להענקת 200 א' ש' לסגל בכיר שילמד בפריפריה

זאת כחלק מההסכם הקיבוצי שנחתם עם המכללות, במסגרתו התאפשרה העסקה מיוחדת של סגל בכיר ■ התמריצים יינתנו כמענקים של עד 200 אלף שקל לכל חבר סגל בכיר עבור מעבר דירה והוצאות נלוות

משרד האוצר בראשות ד"ר יובל שטייניץ, שר החינוך ויו"ר המל"ג, גדעון סער, יו"ר ות"ת, פרופ' מנואל טרכטנברג והממונה על השכר במשרד האוצר, אילן לוין, אישרו את התוכנית לחיזוק המכללות האקדמיות המתוקצבות שתעודד חברי סגל אקדמיים בכירים ללמד במכללות, בדגש על אזור הפריפריה במטרה לחזק מוסדות אלה.

התכנית הינה כחלק מההסכם הקיבוצי שנחתם עם המכללות, במסגרתו התאפשרה העסקה מיוחדת של סגל בכיר. כל מוסד יכול להעסיק במסגרת זו עד 15% ממשרות הסגל האקדמי הבכיר. התכנית תאפשר להיטיב עם שכרם של חברי הסגל הבכיר אשר יבחרו ללמד במכללות המתוקצבות ותעניק תמריצים כלכליים לחבר סגל שיעתיק את מקום מגוריו מחו"ל לישראל או שיעתיק את מקום מגוריו ליישוב הנמצא בפריפריה ובסמיכות למכללה.

התמריצים יינתנו כמענקים של עד 200 אלף שקל לכל חבר סגל בכיר עבור מעבר דירה והוצאות נלוות לצורכי מעבר והתאקלמות. התכנית יוצאת לדרך ותכנס לתוקף החל מחודש זה. עלות התכנית נאמדת במיליוני שקלים.

השרים סער ושטייניץ ברכו על ההסכם, והוסיפו כי הוא יוביל לגיוסם של עשרות מרצים ישראלים חדשים ממיטב האוניברסיטאות ומכוני המחקר בחו"ל לסגל המכללות, דבר שיוביל להעלאת הרמה האקדמית במכללות ושל בוגריהן.