בגלל המחירים של אל-על: פרס טס לחו"ל עם חברה זרה

ביום א' יגיע הנשיא לביקור מדיני בקנדה ■ באל-על דרשו מפרס 4,700 דולר נוספים על מקום לבלון חמצן, אך בבית הנשיא סירבו לשלם והחליטו לטוס עם אייר קנדה

נשיא המדינה שמעון פרס ייצא ביום הראשון לביקור בקנדה, ובאופן חריג הוא לא יטוס בחברת תעופה ישראלית. לאחר שחברת אל-על דרשה שישלם תוספת של 4,700 דולר על העברת בלון חמצן במטוס, הוחלט כי הנשיא יטוס עם חברת אייר קנדה.

הנשיא פרס ייצא ביום ראשון לביקור רשמי, ממלכתי בקנדה, וכנהוג בנסיעות מסוג זה, הטיסה הוצעה למכרז, כשהזוכה הייתה חברת התעופה הישראלית אל-על. הצעת המחיר של אל-על לא הייתה נמוכה, אבל זה לא מה שגרם לביטול העסקה.

בשל נוהל חובה בטיסות של אישי ציבור, הפרמדיק של הנשיא פרס היה מחויב להביא למטוס בלון חמצן למקרה חירום. אל-על דרשה שעל המקום של בלון החמצן ישלמו בבית הנשיא תוספת של לא פחות 4,700 דולר. בבית הנשיא נדהמו לשמוע על הדרישה הזאת - ודחו אותה על הסף.

נציגי הנשיא פנו לאחר מכן לחברת התעופה אייר קנדה, שהציעה הצעה נמוכה באופן משמעותי מאל-על ולא הזכירה כלל עלות של העברת בלון חמצן. בכירים באל-על שמעו על מה שהתרחש, זעמו ופנו להנהלה של החברה בבקשה לתקן את העוול הזה.

מנכ"ל אל-על, אליעזר שקדי, אף פנה לבית הנשיא וניסה גם הוא לתקן ולהחזיר את הגלגל לאחור, אך זה היה מאוחר מדי. הכרטיסים באייר קנדה כבר כורטסו, והעסקה כבר התבצעה.

כך באופן חריג מאוד, ביום ראשון ינחת נשיא מדינת ישראל במדינה זרה ויירד ממטוס של חברה זרה ללא דגל ישראל שמתנוסס עליו.

מאל-על נמסר בתגובה כי הם מצדיעים לכבוד נשיא המדינה, הלקוח מספר אחד של החברה, ומכבדים את החלטה שיטוס באייר קנדה. מבדיקות שערכנו עלה כי הדרישה לתשלום נוסף על ציוד חירום לאישי ציבור כבר בוטלה, כדי שהמכרז הבא יתנהל בצורה חלקה יותר.