מנכ"ל רציו ל"גלובס": "סבלנות, הנתונים מ'לוויתן' מעודדים"

יגאל לנדאו, בשיחה עם "גלובס", לאחר דיווח נובל על הקידוח בלוויתן: "סבלנות זה חלק מהמקצוע בו אנו נמצאים" ■ "מקווה שנדע בקרוב על חידוש הקידוח, יש תור תור ארוך לאסדות"

"נדרשת כאן סבלנות. זה המקצוע בו אנו נמצאים", כך אמר הבוקר (ה') יגאל לנדאו, מנכ"ל רציו , בשיחה עם "גלובס", לאור הדיווח הלילי של נובל אנרג'י על תוצאות הקידוח במאגר "לוויתן". "אני מצטט את צ'אק דיווידסון (מנכ"ל חברת נובל אנרג'י) שאמר: 'דברים טובים מגיעים לאט'".

נובל, נזכיר, דיווחה אתמול כי הקידוח ב"לוויתן" לא הגיע לשכבת המטרה התחתונה שלו, אולם במהלכו אותר גז תרמו-גני ולחצים המצביעים על סיכוי גובר להימצאות נפט במאגר - נתונים, לפיהם עתידה נובל לעדכן את דוח המשאבים שלה, לקראת קידוח עתידי.

"הנתונים שהתקבלו מאד מעודדים, אנו רואים נתונים שלא ראינו קודם", ציין לנדאו. "מעבר לגז התרמו-גני, יש לחצים שמצביעים על שכבה אוטמת - ושני אלה מהווים עדויות לקיום מאגר נפט".

- מתי לדעתכם נובל תחדש את הקידוח?

"אני מקווה שנדע על כך בקרוב. זה עניין של זמינות אסדות, ויש תור ארוך של המתנה לאסדות. אולם, אני סמוך ובטוח שנובל תדע לתאם אסדה לטובת הקידוח, וגם תפרסם לקראת הקידוח הבא את מגוון ההסתברויות והנתונים העדכניים לאותה מטרה".