תעלומה: מה מקור הריח החריף שאפף את גוש דן?

(עדכון) - המשרד להגנת הסביבה: "אין סכנה לתושבים; ממשיכים לבדוק" ■ גורם בכיר באחד מקידוחי הגז: "הטענות על דליפה ממתקן קידוח גז בים - קשקוש"

תושבים רבים באזור גוש דן - ובעיקר בת"א והרצליה - התלוננו היום (ה') על ריח חריף של כלור וגז הנישא באוויר. הרשויות לא יודעים לומר מאין מקור הריח.

במשטרה טוענים כי אין להם מושג מאין מקור הריח וגם בפיקוד העורף לא יודעים מהיכן מקור הריח. גורמים שונים במשטרה ובפיקוד העורף טענו כי מדובר בדליפה מאחד מקידוחי הגז בים, אולם באופן רשמי הגופים הממשלתיים לא יודעים מהו מקור הריח; כמו כן, בכיר באחד מקידוחי הגז אמר ל"גלובס" כי "הטענות הללו הן קשקוש מוחלט כי הגז הנלווה לא מגיע למרחק של יותר מכמה מאות מטרים. הוא מתנדף באוויר".

תלונות על ריח חריף הגיעו גם מערים נוספות פרט לת"א והרצליה. ניידות מיוחדות של המשרד הובהלו לאזור על מנת לערוך בדיקות.

"יש ריח של כלור באוויר", אמר תושב ת"א. "אני פוחד להדליק סיגריה".

ממשרד להגנת הסביבה נמסר כי "התקבלו דיווחים על ריחות של חומרים כימיים באזורים תל אביב, רעננה והרצליה. צוותים של הגנת הסביבה יצאו בעקבות הדיווחים לשטח ובכוחות מתוגברים כדי לבדוק את פשר הריחות. בתום הבדיקות נמצא כי קיימים בשלב זה ריכוזים אפסיים של חומרים מסוכנים ואין סכנה לסביבה ולתושבים. אנו ממשיכים לקיים מדידות נוספות כדי לבדוק את מקור הריח".

מדוברות משטרת מחוז תל אביב נמסר כי אזרחים רבים התקשרו בשעות האחרונות למוקדי המשטרה במרכז ודיווחו על ריח מוזר באוויר. עיקר הדיווחים מגיעים מאזור מרכז וצפון העיר תל אביב ומאזור מורשה והוד השרון. עם זאת, לדברי המשטרה, טרם אותר מקור הריח ולא אותר כל אירוע חריג שבגינו הוא יכול היה להיגרם. "אנחנו פועלים, בצוותא עם המשרד לאיכות הסביבה ועושים מאמצים לגלות את מקור הריח ולטפל בבעיה", מסר משה כץ, עוזר דוברת מחוז ת"א.