תקנון מפלגת "יש עתיד" קובע: לפיד לא יודח עד 2020

תקנון המפלגה של לפיד נחשף הערב וממנו עולה גם כי כל אחד יוכל להתפקד למפלגה תמורת סכום סמלי של 75 שקל בשנה ■ ברשימת התומכים: ד"ר רות קלדרון, אבינועם ספיר וחבריו של בנו לפיד

מסמכי ההקמה של יש עתיד מראים שלפיד הבן הפיק היטב את לקחי לפיד האב: התקנון החדש של מפלגתו "יש עתיד", נותן לו סמכות גדולה וכוח רב.

התקנון לא נוקב בשמו של ראש המפלגה באופן מפורש, אבל ברור שמדובר ביאיר לפיד עצמו והתקנון קובע שהוא יכהן בתפקידו עד סוף כהונת הממשלה בשנת 2020, ולא ניתן יהיה להדיחו. בין האבות המייסדים ניתן למצוא את אשתו של לפיד, את בנו יואב ורבים מחבריו הסטודנטים, את המאפרת שעבדה איתו בתפקידו הקודם וגם את מאמן הקראטה. את הרשימה חותם תמיר הרפז, הלא הוא "תמיר מהלהקה".

במפלגת "יש עתיד" העדיפו שלא להגיב לתוכן התקנון.

בתוך כך, הבוקר פרסם רשם המפלגות הודעה רשמית בכלי התקשורת בנושא רישומה של מפלגת "יש עתיד" בראשות יאיר לפיד. במסגרת ההודעה מופיעות "מטרות המפלגה", כפי שנמסרו לרשם המפלגות, וכן שמותיהם של עשרת הראשונים ברשימת מייסדי המפלגה.

בראש הרשימה עומד כמובן לפיד עצמו, אולם השמות המעניינים יותר מופיעים אחריו. במקום השני ניצב המשורר רוני סומק, שעליו אמר לפיד בעבר כי היה ממנה אותו לשר התרבות. על פי חלק מההערכות, ייתכן שסומק, בניגוד ליתר השמות ברשימה, ייכנס בסופו של דבר גם לרשימת המפלגה לכנסת, אולם במטה הבחירות של לפיד סירבו להגיב בנושא.