לינדנשטראוס: חשד לפלילים בפרשת הרפז - לחדש את החקירה

מידע חדש המחזק את החשדות הפליליים לכאורה שהועלו בתיק הרפז הוביל לפנייה של מבקר המדינה ליועמ"ש וינשטיין בבקשה לפתוח מחדש את החקירה

מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס ממליץ לחדש את החקירה הפלילית בפרשת הרפז. פנייה בנוסח הזה הועברה לאחרונה ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בעקבות מידע שהגיע למבקר בעת הפצת טיוטת הדוח בפרשה, שמחזק את החשדות הפליליים לכאורה שעלו בעבר.

במשטרה מנסים להבין מהו אותו מידע חדש, שגרם למבקר לשנות את דעתו מהפעם האחרונה שבה עסק בטיוטת הדוח לפני חודש, ולא חשב שיש צורך לפתוח בחקירה או לחדש אותה. בלשכת היועץ המשפטי לממשלה התקיימה התייעצות בנושא, שצפויה להימשך ביום ראשון הקרוב.

ביום שני ידון בג"ץ בעתירה שהגיש אחד הנפגעים העיקריים בדוח, אל"מ ארז וינר, לשעבר עוזרו של הרמטכ"ל גבי אשכנזי. בעתירתו ביקש וינר לקבל לידיו עדויות נגדו שעלו מטיוטת דוח המבקר, שבמשרד המבקר סירבו להעביר לו.

גורם משפטי ציין אמש (ה') כי "אם חקירה פלילית תחשוף את הקצוות שעולים מדוח מבקר המדינה, אז כל פרשיות השחיתות הציבורית של השנים האחרונות עלולות להחוויר".

כך או כך, נראה כי הפרשה, שנראה היה שהיא קרובה לסיומה, נפתחת מחדש ומקבלת תפנית משמעותית מאמש.

רא"ל (במיל) גבי אשכנזי מסר בתגובה כי הוא "תומך בבדיקה יסודית ומקיפה של כל הנושאים שנותרו ללא מענה גם לאחר בדיקת המבקר, ובראשם שאלת מחיקתן של כל הקלטות השיחות בלשכת שר הביטחון והשאלה מה באמת עומד מאחורי מסמך הרפז.

"כל שיחות הטלפון בלשכת הרמטכ"ל הוקלטו בזמן אמת ונבדקו על-ידי מבקר המדינה, ורא"ל (במיל) גבי אשכנזי שקט ובטוח כי אין ללשכת הרמטכ"ל מעורבות בפעילות פלילית כלשהי.

"בעוד שבדיקת מבקר המדינה מוגבלת מעצם טבעה לבדיקת ההקלטות שלא נמחקו ולכן רק של צד אחד בפרשה, הרי שלגורמי החקירה יש כלים לבירור העובדות ביחס להתנהלות כל המעורבים בפרשה".