וורן באפט לא מתלהב: "לא מתכוון להשקיע בפייסבוק"

המשקיע האגדי ויו"ר ברקשייר הת'וואי, מבהיר בראיון ל-CNBC כי לא ישקיע בהנפקת פייסבוק ■ באשר למחיר ההנפקה, ציין: "אנחנו לא בשום שלב של בועה, זה לא דומה ל-1999"

למרות ה"רעש" הגדול שיוצרת בארה"ב ההנפקה הצפויה של ענקית הרשת החברתית פייסבוק, יש לפחות מישהו אחד שמסרב להתרגש מהחדשות לגביה: וורן באפט. "אין לי כוונה להשקיע בהצעת ההנפקה של פייסבוק", אמר המשקיע האגדי בריאיון ל-CNBC, אולם הסתייג וציין כי התכונה סביב הרשת החברתית היא "די מדהימה".

ה"וול סטריט ג'ורנל" חשף השבוע כי הנפקת פייסבוק צפויה לצאת לדרך ב-18 במאי, וכי בכוונת החברה לקבוע את מחיר המניה ההתחלתי בטווח של 25 עד 35 דולר, ולפי שווי של כ-95 מיליארד דולר לחברה כולה.

"אנשים מתלהבים מחברות שביצועיהן טובים כמו של פייסבוק", אמר באפט, וציין כי לדעתו "אנו לא נמצאים בבועה. זה לא מה שראינו בשנים 1999 ועד 2001. אנחנו לא בשום שלב של בועה".

כזכור, פייסבוק דיווחה לפני כשבוע וחצי על ביצועיה ברבעון הראשון של השנה לקראת ההנפקה. החברה דיווחה בין היתר על הכנסות של 1.05 מיליארד דולר, זינוק של 45% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, החברה דיווחה על ירידה של 6% בהכנסות בהשוואה לרבעון הרביעי של 2011, שנחשב לחזק יותר בשל עונת הקניות.

נזכיר כי לפייסבוק קיימים יותר מ-900 מיליון משתמשים, היא תונפק בבורסת נאסד"ק ותיסחר תחת הסימול FB. כמו כן, לקראת הנפקתה בבורסה היא פתחה במסע רכישות שכלל בין היתר את אפליקציית הצילום הפופלרית אינסטגרם, עליה היא שילמה מיליארד דולר.