פיץ': לא נוריד דירוג האשראי של ארה"ב לפני הבחירות

נשיא חברת הדירוג מבהיר: פיץ' לא תוריד את דירוג האשראי של ארה"ב לפי הבחירות לנשיאות בנובמבר

סוכנות הדירוג פיץ' לא תוריד את דירוג האשראי של ארה"ב לפי הבחירות לנשיאות בנובמבר, אולם עדיין על הכלכלה הגדולה בעולם לטפל בבעיית החובות שלה - כך מצהיר פול טיילור, נשיא חברת הדירוג פיץ', בריאיון ל-CNBC.

בנובמבר 2011, אישררה סוכנות הדירוג פיץ' לארה"ב את דירוג האשראי המושלם שלה ("AAA"), לאחר שחודש קודם לכן הורידה המתחרה S&P את דירוג ארה"ב לרמה של "+AA", לאור הדאגה מהגירעון בתקציב האמריקני, שרק הולך וגדל.

גם בפיץ' לא נשארים אדישים, ומחזיקים בתחזית שלילית לדירוג ארה"ב - מה שמותיר לסוכנות פתח להורדת הדירוג בשלב מאוחר יותר. "מוקדם מדי בינתיים לומר אם הדירוג יירד בפועל או לא", מסביר טיילור. "אנו סבורים שעדיין צריך לחכות ולראות מה יקרה בעקבות הבחירות".

לדברי טיילור, מובן מאליו שעל הממשל האמריקני לטפל בבעיית החובות בה הוא נמצא מאז משבר המשכנתאות ב-2008. "תדירות והיקף הורדת המסים והקיצוץ בהוצאות תצטרך לגבור כדי שהממשל יוכל להתמודד עם בעיית הגירעון", אומר טיילור, שמסביר כי גם ההאטה בחודשים האחרונים בצמיחה בארה"ב לאחר התפוגגות השפעת תוכנית ה-QE2 של ה'פד', מהווה סימן מדאיג לכלכלה.

"על הכלכלה להישען גם על הסקטור הפרטי ולא רק על תוכניות של הרחבה מוניטארית", טוען טיילור. לדבריו, "אנו לא חושבים שארה"ב צריכה להמשיך לבסס את הצמיחה שלה על חבילות תמריצים, זה בסופו של דבר ייפגע בכלכלה הריאלית".