טייסי אל-על מתנצלים בפני פרס: "נטיס אותך ללא תשלום"

יו"ר וועד טייסי אל-על כתב מכתב התנצלות לנשיא המדינה שמעון פרס, לאחר שנודע כי הנשיא ישתמש בחברה זרה במסגרת טיסה ממלכתית, בשל מחיר גבוה שדרשה אל-על מבית הנשיא על בלוני חמצן מיוחדים

טייסי אל-על מסרו אתמול (ה') לנשיא המדינה שמעון פרס, התנצלות על כך שהאחרון נאלץ לטוס במסגרת טיסה ממלכתית לקנדה בחברת התעופה הקנדית אייר-קנדה - וזאת, לאחר שחברת אל-על הציעה במכרז לבית הנשיא מחיר גבוה יותר על הטיסה, וכן דרשה תשלום נוסף עבור ציוד מיוחד של בלוני חמצן.

"כבוד נשיא המדינה, מר שמעון פרס", פנה במכבת לנשיא ניר צוק, יו"ר וועד טייסי אל על. "לפני כיומיים נודע לי כי בנסיעתך הרשמית ממלכתית לקנדה, שתתרחש ביום ראשון הקרוב, תאלץ לטוס בחברות זרות, ולא בחברת התעופה הלאומית, אל על, לאור דרישה מגוחכת לתשלום ניכר עבור בלון חמצן למקרה חירום".

"אני בוש ונכלם בשם טייסי אל על כולם. ברצוננו להביא בפניך את התנצלותנו הכנה לנוכח התנהלות קלוקלת זו מצד האחראי על כך", לשון מכתבו של צוק. "המחשבה שאזרח מספר אחד, נשיא מדינת ישראל, נאלץ לטוס בטיסה ממלכתית במטוס, שדגל מדינת ישראל איננו מצוי עליו, פוגעת בנו עד מאוד. יתרה מכך, המחשבה שאת כבוד נשיא המדינה לא יטיסו טייסים ישראלים בטיסה ממלכתית, מהווה אות קלון לכל טייסי ישראל, על אף העובדה שידינו לא הייתה במעל".

עוד כתב צוק, "כבוד נשיא המדינה, את הנעשה כנראה לא ניתן להשיב. אך אני מפציר בך בכל לשון של בקשה. אל תראה בהתנהלות חד פעמית זו כדבר שבשגרה. המחשבה שלא נזכה להטיס את נשיא המדינה בטיסותיו הממלכתיות איננה נתפסת בעינינו. לכן אני מרשה לעצמי לבקש מנציגיך, בכל לשון של בקשה, לפנות להבא לנציגי טייסי אל על בכל מכשול שיתעורר בכדי שדבר זה לא ישנה שוב בעתיד".

"מחובתנו המקצועית והאזרחית לדאוג לכך שרק קברניט ישראלי יוביל את נשיא מדינת ישראל לביקוריו הממלכתיים במטוס הנושא את דגל ישראל", סיכם. "לו היה הדבר בידינו, היינו מציעים גם עתה, להטיס את כבוד נשיא המדינה וכל פמלייתו בטיסה הקרובה - ללא תשלום. כך אכן הצענו".