לקראת ההנפקה: המלצת "קנייה" ראשונה לפייסבוק

פייסבוק עוד לא יצאה בפועל להנפקה, וכבר זוכה הערב להמלצת "קנייה" ראשונה מבית ההשקעות Wedbush Securities ■ החברה זוכה מ-Wedbush למחיר יעד של 44 דולר - המשקף פרמיה של 25% על הרף העליון של מחיר ההנפקה שפרסמה

פייסבוק עוד לא יצאה בפועל להנפקה, וכבר זוכה הערב (ו') להמלצת "קנייה" ראשונה - מבית ההשקעות Wedbush Securities, המציב לרשת החברתית מחיר יעד של 44 דולר - לאחר שהחברה הכריזה כי תציע לציבור מניות במחיר התחלתי בטווח שבין 28 ל-35 דולר. עם כן, מדובר בהמלצה עם פרמיה של 25% על הרף העליון של מחיר ההנפקה.

"פייסבוק צפויה ליהנות מגידול בכמות המשתמשים שלה, וכך למשוך עוד מפרסמים ולהגדיל את הכנסותיה ורווחיה", סבור מייקל פצ'ר, אנליסט ב-Wedbush. "גם פרסום באמצעות הסלולר עשוי להוות בהמשך אלמנט משמעותי מאד בצמיחה של הרשת".

נזכיר כי ה"וול סטריט ג'ורנל" חשף השבוע כי הנפקת פייסבוק צפויה לצאת לדרך ב-18 במאי, וכי בכוונת החברה לקבוע את מחיר המניות שלה לפי שווי של כ-95 מיליארד דולר לחברה כולה.

"יותר משתמשים - משמע יותר שימוש, מה שיאפשר לפייסבוק להגדיל את נתח ההכנסות שלה מפרסום", כותב פצ'ר, שהעניק למנייה המלצת "תשואת יתר", המקבילה להמלצת "לקנייה".

כזכור, פייסבוק דיווחה לפני כשבוע וחצי על ביצועיה ברבעון הראשון של השנה לקראת ההנפקה. החברה דיווחה בין היתר על הכנסות של 1.05 מיליארד דולר, זינוק של 45% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, החברה דיווחה על ירידה של 6% בהכנסות בהשוואה לרבעון הרביעי של 2011, שנחשב לחזק יותר בשל עונת הקניות.

נזכיר כי לפייסבוק קיימים יותר מ-900 מיליון משתמשים, היא תונפק בבורסת נאסד"ק ותיסחר תחת הסימול FB. כמו כן, לקראת הנפקתה בבורסה היא פתחה במסע רכישות שכלל בין היתר את אפליקציית הצילום הפופלרית אינסטגרם, עליה היא שילמה מיליארד דולר.