"אנשים מתורבתים לא קונים זהב; מתאים ליהודים ב-39"

את הדברים אמר יד ימינו של המיליארדר וורן באפט בראיון לרשת CNBC ■ הדברים נמארו במסגרת ראיון שנערך אתמול לקראת פרסום הדוחות הכספיים של חברת ברקשייר ואסיפת בעלי המניות

צ'ארלס מונגר, שנחשב ליד ימינו של באפט וסגן יושב ראש חברת ברקשייר האת'וואי שבבעלותו של באפט, התארח אתמול ברשת CNBC לרגל פרסום הדוחות הכספיים של החברה ואסיפת בעלי המניות שתתקיים היום והציג את השקפתו בנוגע להשקעה בזהב.

"זהב זה משהו שהיית יכול לתפור אותו בבגדים שלך אם היית משפחה יהודית שחייה בוינה, בירת אוסטריה, בשנת 1939", אמר מונגר, בן 88, במהלך הראיון. "אבל אני חושב שאנשים מתורבתים לא קונים זהב ומעדיפים להשקיע את כספם בעסקים וחברות שהן ייצרניות".

בראיון אמר מונגר שהוא אוהב את תיק ההשקעות של חברת ברקשייר בתחום הזה שכולל בין היתר את חברת הרכבות Burlington Northern Railroad, את יצרנית הכימיקלים Lubrizol שנקנתה לאחרונה על ידי ברקשייר תמורת 9 מיליארד דולר וחברת הביטוח Geico.

בהמשך הראיון אמר מונגר שהוא גם אוהב את אסטרטגיית ההשקעות של באפט ולרוב הוא מסכים איתה, "תמיד היינו אופורטוניסטים בהשקעות שלנו", אמר מונגר בראיון. הוא גם התייחס לשאלת מחליפו של באפט שהודיע לאחרונה שהוא חולה בסרטן הערמונית. "אף פעם לא הייתי כל כך רגוע בעניין המחליף של באפט או המשך דרכה של ברקשייר כפי שאני רגוע עכשיו", אמר מונגר. "אנשי ההשקעות החדשים שלנו מראים שיש להם פוטינציאל אדיר".