"לפטר את מנכ"ל יאהו מכיוון ששיקר בקורות החיים שלו"

מנהל קרן הגידור Third Point, שמחזיקה ב-5.8% ממניות יאהו, דורש לפטר את המנכ"ל, מכיוון שכתב בקורות החיים שלו שיש לו תואר במדעי המחשב למרות שאין לו

מנהל קרן הגידור Third Point, דניאל לויב, שמחזיקה ב-5.8% ממניות חברת יאהו, שלח מכתב חריף למועצת המנהלים של יאהו ובו הוא דורש לפטר את מנכ"ל החברה לאחר שיאהו הודתה לפני יומיים שהמנכ"ל "שיפץ" את קורות החיים שלו. במכתב טען לויב שההתנהלות של יאהו בטיפול במקרה "לא מספיקה, ולא הולמת".

ביום חמישי הודתה יאהו שמנכ"ל החברה סקוט ת'ומפסון כתב בקורות החיים שלו שיש לו תואר ראשון בחשבונאות כמו גם תואר ראשון במדעי המחשב. לאחר בדיקה התברר שלת'ומפסון אין כלל תואר ראשון במדעי המחשב ויש לו רק תואר ראשון בחשבונאות ממכללת סטונהיל בארצות הברית.

"התגובה הראשונית של יאהו למקרה של סקוט ת'ומפסון כמו גם במקרה דומה של מנהל בחברה, פטי הרטס, מהווה עלבון לאינטלגנציה של מחזיקי המניות", כתב לויב במכתב שנשלח למועצת המנהלים של יאהו.

במכתב שלו מציג לויב מספר דרישות ממועצת המנהלים שהם צריכים לנקוט עד יום שני. הוא מבקש מהמועצה לחשוף את תהליך קבלת ההחלטות למינוי ת'ומפסון לתפקיד כמו גם לחשוף אם היו לת'ומפסון קשרים כלשהם עם דירקטורים בחברה עוד לפני שהתמנה לתפקיד. לויב דורש גם שמועצת המנהלים תחשוף את תהליך מינוי המנהלים בחברה כמו גן את פיטוריו של ת'ומפסון מהתפקיד בגלל "אי התאמה" לתפקיד.