משרד הביטחון אישר הצטרפות אלקטרה לעיר הבה"דים

בעקבות האישור תחזיק אלקטרה ב-25% מהזכויות בזכויות הזכיין המאושר, לצידן של קבוצת מנרב (67.5%) וחברת נכסי זיסאפל

ועדת המכרזים של משרד הבטחון אישרה באופן סופי את הצטרפותה של קבוצת אלקטרה לקבוצת "מבט לנגב", שזכתה במכרז להקמת פרויקט "עיר הבה"דים" בדרום הארץ. בעקבות האישור, תחזיק אלקטרה, בניהולו של איתמר דויטשר, ב-25% מהזכויות בזכויות הזכיין המאושר, לצידן של קבוצת מנרב (67.5%) וחברת נכסי זיסאפל.

כמו כן, תחזיק אלקטרה ב-30% מהזכויות בקבלן ההקמה של הפרויקט (לצד מנרב, המחזיקה ב-70% מהזכויות), וכן, חברת הבת, אלקטרה אפ.אם אחזקת מבנים ומערכות, ב-25% מהזכויות בחברת התפעול של הפרויקט.

פרויקט עיר הבהד"ים הינו אחד הפרויקטים הגדולים שבוצעו אי פעם עבור משרד הבטחון, ובמסגרתו תקים קבוצת "מבט לנגב", את קריית ההדרכה של צה"ל בנגב. המתחם מיועד להשתרע על שטח של כ-2,600 דונם, והקבוצה הזוכה אמורה לבצע עבודות הקמה ולפתח שטח כולל של כ-1,300 דונם, מתוכם כ-250 אלף מ"ר של שטח בנוי. היקפו הכספי הכולל של הפרויקט מוערך בכ-10 מיליארד שקל לכל תקופת הקמתו.

הזכיון ניתן ל"מבט לנגב" לתקופה של 25 שנה, ועל-פי תנאי הפרויקט, המדינה תעמיד לטובת הקבוצה המבצעת מענק בסך של כ-400 מיליון שקל שייפרס על פני מספר שנים. הפרויקט יוקם ויתופעל במתכונת של פרויקט PFI/PPP, כך שקבוצת "מבט לנגב" תממן, תקים, תפעיל ותתחזק את הפרויקט לאורך כל התקופה האמורה.

איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה, מסר היום: "לאלקטרה נסיון רב בהקמת מתקנים בטחוניים ופרויקטים רחבי היקף, ופרויקטים אלה תואמים את האסטרטגיה העסקית של הקבוצה להגדיל את פעילותה בתחום הזכיינות והפרויקטים הציבוריים, כרגל נוספת לפעילויות האחרות שלנו בתחומי הליבה. הפרויקט הנוכחי יבטיח לאלקטרה הכנסות משמעותיות בשנים הקרובות, הן מההקמה עצמה והן מהניהול, התחזוקה והתפעול השוטף".