לקראת עדכון המדדים בבורסה: אילו מניות ייכנסו למעו"ף?

אורי ליכט וארז מור מ-IBI, מפרסמים תחזיות לקראת תחילת דגימת השוק ב-15 במאי - לאחריה יעודכנו המדדים בסוף החודש ■ הערכות: איזיצ'יפ עשויה להיכנס למעו"ף, אי.די.בי אחזקות, מבטח שמיר ובבילון - ייכנסו למדד ת"א 75

מניית הוט , אשר נועלת את רשימת החברות במדד המעו"ף (ת"א 25), עלולה להיגרע מהמדד - כיוון שאינה נכללת בין 30 המניות בעלות שווי השוק הממוצע הגבוה ביותר בבורסה. "נכון להיום, במידה והמניות שמעליה ברשימת המעו"ף נותרות בשווי גבוה ממנה - מניית הוט תלויה בשווי השוק של דלק רכב , ושאר המניות שמתחתיה", כותב אורי ליכט, מנהל מחלקת המחקר ב-IBI. על העבודה חתום גם האנליסט ארז מור.

"לדוגמה, אם דלק רכב או שופרסל עולות מעל לשווי השוק של הוט - איזיצ'יפ תיכנס למעו"ף", מסכם ליכט. בית ההשקעות מפרסם את סקירתו לקראת עדכון המדדים בבורסה בת"א, אשר צפוייה להיערך ב-15 ביוני. קביעת המדדים החדשה תיערך בסוף חודש מאי, כאשר תחילת דגימת שווי השוק של כלל המניות תחל ב-15 במאי - לקראתה, יוצאים ב-IBI בהערכות.

באשר למדד ת"א 75 , מעריך ליכט כי ייכנסו למדד מניות פוטומדיקס (שצפויה להירשם למסחר בישראל, עם שווי שוק של 290 מיליון דולר), בבילון ("תיכנס בוודאות", מעריך ליכט), אי.די.בי אחזקות , מבטח שמיר ובראק נ.ו .

חלק מהמניות הנועלות את המדד בשווי שוק של 500-550 מיליון שקל, דוגמת שמן נפט וגז , גולף , נטו אחזקות וגבעות - עלולות להיגרע ממנו, צופים ב-IBI.

לפי ליכט, פוקס, שמן נפט וגז, גולף, נטו החזקות וגבעות שייגרעו ממדד ת"א 75 - עשויות להיכנס למדד יתר 50 . זאת, בנוסף לבריינסוויי ופריורטק - "בזכות שווי שוק גבוה". כמו כן, מעריכים ב-IBI כי סאמיט , אלווריון ומדטכניקה עלולות להיגרע מהמדד.