מירס מרעה את תנאי ההעסקה של העובדים

מירס משווה את תנאי העבודה לחברה האם הוט: קיצוצים בביטוחי השיניים והבריאות, דחיית תשלום המשכורות, הקטנת היצע הרכב הצמוד, והקטנת סבסוד ארוחת הצהריים ■ מירס: התנאים היו חריגים לטובה בהשוואה לענף

חברת מירס ממשיכה בקיצוצים ומרעה את תנאיהם של עובדי החברה, במטרה להשוותם לתנאים הנהוגים בחברת האם - הוט.

ל"גלובס" נודע שלאחרונה קבלו העובדים שורה של הודעות המרעות את תנאי העסקה שלהם, כמו קיצוצים בביטוחי השיניים והבריאות, דחיית תשלום המשכורות מהראשון לחודש לתשיעי-עשירי, הקטנת היצע הדגמים למי שזכאי לקבל רכב ולאחרונה גם העלאת שיעור ההשתתפות העצמית בארוחת הצהריים.

הקיצוצים מתפרשים כהרעת תנאים נטו שאין מאחוריה הרבה מלבד רצון לחסוך בהוצאות בהתאם לדרישות בעל השליטה פטריק דרהי. גורמים שונים סיפרו כי הרעת התנאים יצרה אווירה שלילית בחברה, שממילא לא הייתה חיובית בחודשים האחרונים, ואשר נובעת מהתחושה שמירס הולכת ונטמעת בתוך קבוצת הוט ומאבדת את ייחודיותה וגאוות היחידה שלה.

תהליך הצמצומים במירס נמשך כבר חודשים ארוכים ולמעשה כל פעילויות המטה עוברות בהדרגה להוט, כאשר המטרה בסופו של דבר היא להפוך את החברה לחטיבה בתוך הוט. החברה מפטרת עובדים ומנהלים בהתאם למגמה, וההנהלה מצטמצמת במקביל, כאשר פונקציות שמילאו סמנכ"לים עוברות למנהלי אגפים.

עוד נודע, כי בעקבות הפסקת העבודה עם צה"ל לאחר שסירב להמשיך את החוזה - הולכת מירס לסגור אגף ייעודי שטיפל בצה"ל. מירס ספגה פגיעה קשה בעקבות אי התמודדותה במכרז צה"ל, היא עומדת לאבד עשרות אלפי לקוחות שיעברו לסלקום, ותאבד עשרות מיליוני שקלים בהכנסות עקב כך.

מירס צפויה להשיק את הרשת הסלולרית החדשה שלה בזמן הקרוב והיא משקיעה מאמצים ומשאבים גדולים בהיערכות להשקה. חלק מהמאמצים הללו בא לידי ביטוי בשיתוף הפעולה ההנדסי בין מירס להוט. האחרונה מספקת למירס את הפלטפורמה שעליה יחוברו אתרי הסלולר ברשת החדשה.

ממירס נמסר בתגובה: "נערכו התאמות מסוימות בתנאים אשר בהשוואה לקבוצת הוט ולמקובל בענף נחשבים לחריגים".