הצהירה בביה"ד הרבני: "אני נערת ליווי" - והפסידה דירה

לביה"ד הרבני לא נותרה ברירה אלא לחייב אותה בגט ■ האישה טענה כי בעלה הבטיח לה בע"פ כי תקבל את דירת המגורים בה התגוררו, אך טענתה לא התקבלה

אישה הנמצאת בהליכי גירושים מבעלה הפתיעה בשבוע שעבר את בית הדין הרבני, כאשר הצהירה בפניו כי היא עוסקת לפרנסתה כנערת ליווי מזה 16 שנים, בהן הייתה נשואה. לדייני בית הדין לא נותרה ברירה אלא להיענות לבקשת הגבר להתגרש מאשתו ולכפות עליה גט. כמו כן קבעו הדיינים כי הדירה של בעלה, אשר האישה טענה כי הובטחה לה, תישאר ברשותו.

בני-הזוג נישאו בשנת 1995 וכעבור 4 שנים חתמו על הסכם ממון, בו נאמר כי הדירה שלו תישאר ברשותו של הבעל. למרות זאת טענה האישה כי בעלה נתן לה הבטחה בעל-פה, לפיה היא תקבל את דירת המגורים בה התגוררו. הבעל מצידו, באמצעות עו"ד רות דיין-וולפנר, הכחיש כי נתן הבטחה שכזו לאישה, וטען כי הדירה היא שלו עוד מלפני הנישואים.

האישה, שכבר עזבה את הבית במהלך הליכי הגירושים ביניהם, הפתיעה כאשר הודתה כי החל משנת 1996 הייתה קשורה למשרד ליווי וקיימה יחסי מין עם גברים אחרים, אולם הוסיפה כי הדבר נעשה על דעתו של בעלה ועל-פי רצונו. האישה אף אמרה כי הבעל דירבן אותה לשכב עם גברים אחרים ואף שימש כסרסור שלה.

הבעל דחה את דבריה ואמר שהטענה כי שימש כסרסור שלה "הזויה לחלוטין". עו"ד דיין-וולפנר הוסיפה כי האישה לא הסכימה להתגרש בהסכמה, אלא ניסתה לעשוק את בעלה ואף הודיעה לו כי אם לא תקבל כסף, היא תגיש תלונה במשטרה על כך שהוא סרסור שלה.

"מה שנעשה הינו סחיטה באיומים", טענה עו"ד דיין-וולפנר, שהוסיפה כי האישה ביקשה את הדירה תמורת הסכמתה להתגרש ולסגור את התלונה במשטרה נגד בעלה.

כאמור, הדיינים חייבו את האישה בגט וקבעו: "הן לטענת הבעל והן לטענת האישה, האישה זנתה עם גברים אחרים, ועל הצדדים להתגרש באופן מיידי. האישה חייבת לקבל גט פיטורין מבעלה".