קרן מדיקה עשויה להפוך לבעלת המניות המרכזית בביומדיקס

קרן ההון סיכון שמוביל אהוד גלר, מנהלת מו"מ לקבלת אופציה לרכישת מניות מידי זאב ברונפלד ומני מור בפרמיה של 78% על מחיר השוק

זאב ברונפלד ומני מור מנהלים מו"מ עם קרן ההון סיכון מדיקה, שבהובלת אהוד גלר, למתן אופציה לקרן לרכוש 65% מהחזקותיהם בביומדיקס. ברונפלד מחזיק כיום ב-8.5% מביומדיקס, ומור מחזיק ב-4.8% מהחברה. השניים הם בעלי המניות הפעילים בחברה ברמה הניהולית.

ביומדיקס היא חברת החזקות בתחום הפארמה. היא בעלת עניין, בין היתר, בחברות קולפלנט (14.9%), נסווקס (32.2%), אליום מדיקל (24%) וצ'ק קאפ הלא בורסאית (6.62%).

האופציה למדיקה ניתנה למשך שנתיים, ומחירה הוא 0.57 שקל למניה, המהווה פרמיה של 78% על מחיר השוק הנוכחי של מניות ביומדיקס. אם אכן העסקה תצא לפועל, מדיקה תשלם עבור המניות 6.4 מיליון שקל.

באחרונה הפכה מדיקה לשותפה של ביומדיקס, כשמיזגה את חברת גרדיה מהפורטפוליו שלה לתוך אליום של ביומדיקס. במסגרת העסקה הנוכחית, אם תבוצע, התחייב מור לתת למדיקה אופציה לרכוש גם את מניותיו באליום, כ-1% מהחברה, לפי מחיר של 2 שקלים למניה, לעומת מחיר שוק של 0.58 שקל מחיר שוק.

להעביר את השרביט

מתן אופציה למדיקה בביומדיקס הוא מהלך שמעיד על נכונותם של מור וברונפלד להעביר לגורם אחר את שרביט ההובלה בחברה, שהיא כיום הנכס העיקרי שלהם בבורסה.

ביומדיקס הוקמה בחממת מיט"ב בקריית שמונה. מאז היא הפכה לחברת החזקות בעלת פרוטפוליו בורסאי ברובו, אך התקשתה לייצר ערך למשקיעים. החברה רשמה בשנה האחרונה תשואה שלילית של 44%, והיא נסחרת לפי שווי שוק של 43 מיליון שקל.

בעשור האחרון מור וברונפלד מהווים גורמים דומיננטיים בהסבת שלדים בורסאיים לחברות ביומד. בניגוד ל"סוחרי שלדים" אחרים, השניים גם מנהלים בפועל את החברות ומחזיקים בהן מניות לאורך זמן. יחד הם מחזיקים ב-7% מדי-מדיקל ו-41% מחברת די.אן.איי. בנוסף, ברונפלד מחזיק 21% מביוסל, שמחזיקה 16% מפרוטליקס.

בשנים האחרונות מנסה מדיקה לגייס קרן נוספת. החברה כבר הקימה ארבע קרנות הון סיכון שהשקיעו בחברות מובילות בשוק הביומד בישראל, כמו סופרדיימנשן (שנמכרה לאחרונה ב-350 מיליון דולר), ונטור (שנמכרה ב-325 מיליון דולר), PVT (שנמכרה ב-100 מיליון דולר), רימון מדיקל (שנמכרה בכ-80 מיליון דולר), אורקס (שנמכרה ב-63 מיליון דולר), ואייסקיור ואקס.טי.אל, שנסחרות בבורסה בתל אביב.

מדיקה אף ניסתה לגייס הון במסגרת קרן הביומד הממשלתית, אך לא עמדה בתנאי הקרן הממשלתית. ביומדיקס מהווה פלטפורמה חלופית ובורסאית לפעילותה של קרן ההון סיכון, וההחזקות שלה הולמות מאוד את תחומי העניין של מדיקה.