באיזו ליגה פערי השכר הם הגדולים ביותר בכדורגל האירופי?

ספרד היא הליגה הכי פחות שוויונית, עם פער של פי 22.8 בין הקבוצה שמשלמת הכי הרבה (ברצלונה) לזאת שמשלמת הכי פחות (חיחון) לשחקנים

עד כמה הפערים בתוך הליגות באירופה גדולים, אפשר לראות מדוח השכר שפרסם האתר sportingintelligence.com.

מהדוח עולה שהליגה הספרדית היא הליגה הכי פחות שוויונית מבין הליגות הגדולות באירופה: הפערים בין הקבוצה שמשלמת את השכר הגבוה ביותר (ברצלונה - 5.26 מיליון ליש"ט בממוצע לשחקן בעונה) לבין הקבוצה שמשלמת את השכר הנמוך ביותר (ספורטינג גיחון - 230 אלף ליש"ט) עומדים על פי 22.8.

הסרייה A האיטלקית היא הליגה השנייה מבחינת פערי השכר - הפרש של פי 14.6 בין מילאן (3.69 מיליון ליש"ט בממוצע) לצ'זנה (253 אלף ליש"ט לשחקן בעונה). בפרמיירליג עומדים הפערים על פי 10.3 בלבד.

הבונדסליגה הגרמנית, בזכות שיטת חלוקת הכספים השוויונית, היא הליגה עם פערי השכר הנמוכים ביותר: פי 4.2 בלבד בין באיירן מינכן שמשלמת 3.57 מיליון ליש"ט לשחקן, לבין פרייבורג שמשלמת 836 אלף ליש"ט לשחקן. הפערים הנמוכים בבונדסליגה יכולים גם להסביר את העובדה שזוהי הליגה הכי שוויונית גם על המגרש מבין הליגות הגדולות באירופה - חמש קבוצות שונות זכו באליפות בגרמניה ב-9 העונות האחרונות.

המודלים האמריקנים של תקרת שכר מתבררים כמועילים ביותר גם לשמירה על פערים בתוך הליגות. ב-NBA עומד הפער בין הקבוצה שמשלמת את השכר הגבוה ביותר לזו שמשלמת אתה שכר הנמוך ביותר על פי 1.6 בלבד; ב-NFL הפער הוא פי 1.85; ב-NHL הפער הוא 1.98; וב-MLB הפער הוא פי 3.35.