HelioFocus של החברה לישראל תקים תחנה סולארית במונגוליה

במסגרת הפרויקט תקים HelioFocus תחנה סולארית בהיקף של 10MW במונגוליה התיכונה ■ הקמת הפרויקט מתוכננת ל-2014 ושלב ראשון יסתיים כבר ב-2013

חברת HelioFocus הישראלית שבבעלות ICG, הזרוע הירוקה של קבוצת החברה לישראל חתמה על מזכר הבנות להקמת הפרויקט המסחרי ראשון באסיה, עבור חברת האנרגיה הסינית TaiQing.

במסגרת הפרויקט תקים HelioFocus תחנה סולארית בהיקף של 10MW עבור החברה הסינית במונגוליה התיכונה. הקמת הפרויקט מתוכננת ל-2014 ושלב ראשון יסתיים כבר ב-2013.

החברה שנוסדה ב-2007 ועוסקת בפיתוח מערכות תרמו-סולאריות המשלבות בין טמפרטורות גבוהות ותפוקה שעתית שנתית מרבית תוך שמירה על מבנה עלויות נמוך. החברה פועלת בשוק ה- Utilities והמוצר הראשון שלה הינו מערכת ייחודית של תגבור (Boosting) לתחנות כוח קיימות באמצעות קיטור.

טקס החתימה על מזכר ההבנות נערך הבוקר במשרד התעשייה והמסחר בנוכחות שר התמ"ת שלום שמחון ונציג הממשל הסיני, מושל ליגת אלאשן, מונגוליה התיכונה Yun Xishun (יון קסישון), נשיא ומנכ"ל החברה לישראל, ניר גלעד, ובכירי חברת Sanhua הסינית ובהם זאנג יאבו מנכ"ל החברה.

שמחון ציין בטקס כי הליופוקוס היא החברה המערבית הראשונה שתבנה שדות סולאריים בקנה מידה גדול בסין והוסיף כי הוא מקווה "שפרויקטים מעין אלה יהוו המחשה ליכולות חברות הקלין טק הישראליות ובסיס להמשך פעילותן בסין."

גלעד אמר כי הרחבת הפעילות של החברה לישראל בסין היא נדבך מרכזי באסטרטגיה של החברה ונעשית, באמצעות כיל וצים, ויצירת שותפויות עם חברות סיניות מובילות דוגמת השותפות עם החברה הממשלתית הסינית לייצור המכוניות צ'רי במיזם קורוס, ודוגמת סנואה במקרה הנוכחי.

ד"ר יום טוב סמיה, יו"ר דירקטוריון HelioFocus, מנכ"ל ונשיא ICG מקבוצת החברה לישראל אמר כי הפרויקט הוא "צעד ראשון וחשוב בדרך לעתיד פורה במסגרתו יחתמו הסכמים נוספים עם חברות אנרגיה מרחבי העולם, בדגש על ארה"ב וסין בה יש לחברה יתרון משמעותי על פני כל שחקן תרמו- סולארי אחר."

מנכ"ל HelioFocus אורן גדות ציין כי השוק הסיני מתאפיין באזורי קרינה נמוכה ושעות סולאריות מועטות. לדבריו "היתרון הבולט של הטכנולוגיה שלנו הוא ביכולתה להגיע לטמפרטורות גבוהות גם בתנאי קרינה נמוכים כתוצאה מיחסי ריכוז גבוהים, וביכולת להפיק יותר אנרגיה שעתית שנתית מכל מערכת סולארית תרמית אחרת, כתוצאה ממערכת העקיבה הדו-צירית של המוצר".

הליופוקוס גייסה עד היום הון מחברת IC Green Energy , זרוע ההשקעות באנרגיות מתחדשות של החברה לישראל, ומחברת Sanuha הסינית. בחודשים הקרובים מתעתדת החברה לסבב גיוס נוסף שייעודו התארגנות למסחריות של הטכנולוגיה בסין וישראל. מנכ"ל החברה הינו אורן גדות ויו"ר הדירקטוריון הוא ד"ר יום טוב סמיה.