ה-RAV 4 החשמלית של טויוטה חוזרת; תשווק בארה"ב בלבד

בתחילת העשור הקודם הקדימה טויוטה את זמנה כשהשיקה רכב חשמלי מלא על בסיס הטויוטה RAV4 של אותה תקופה ■ ל-RAV4-EV יש הפעם סוללת ליתיום מתקדמת ומנוע חשמלי מדור חדש, מפיתוח חברת "TESLA", שותפתה של טויוטה לפרויקט

יותר מעשר שנים לאחר שהופסק ייצור ה-RAV4 החשמלי הקודם, משיקה טויוטה דגם חדש ומודרני עם מכלולים של "טסלה" ב-49 אלף דולר.

בתחילת העשור הקודם הקדימה טויוטה את זמנה כשהשיקה רכב חשמלי מלא על בסיס הטויוטה RAV4 של אותה תקופה. הרכב שווק לזמן קצר ובקליפורניה בלבד, אבל הצליח להפוך לאייקון ולסמל מעמד הוליוודי-סביבתי מבוקש (לשי אגסי יש אחד כזה בארה"ב). השבוע השיקה טויוטה רשמית את היורש, בלוס-אנג'לס כמובן, והפעם מדובר ברכב סדרתי, או כמעט.

ל-RAV4-EV יש הפעם סוללת ליתיום מתקדמת ומנוע חשמלי מדור חדש, מפיתוח חברת "TESLA", שותפתה של טויוטה לפרויקט, והוא מסוגל לנוע כ-160 קילומטר בין טעינות מלאות מרשת החשמל הרגילה, שאורכות כ-6 שעות.

הרכב מסוגל להאיץ מאפס ל-100 קמ"ש בקצת יותר מ-7 שניות ומהירותו המרבית מוגבלת ל-160 קמ"ש. ההספק הרשמי המחושב של המנוע החשמלי עומד על 154 כ"ס. הרכב עבר כמה שינויים לעומת ה-RAV4 הרגיל. יש לו עיצוב אירודינמי משודרג תודות לתוספות מרכב שונות, פנסים חוסכיח חשמל ותא נוסעים עם אבזור ייעודי כמו מסך 8 אינץ' עם מערכת ניווט והצגת נתוני הסוללה בזמן אמת.

למרות השימוש בסוללה גדולה, טוענת טויוטה שתא המטען הוא בנפח מקביל לזה של דגם הבנזין. הרכב ישווק בינתיים בקליפורניה בלבד והיקף הייצור שלו מתוכנן לכ-3800 יחידות ב-3 השנים הקרובות. מחירו ללקוח האמריקני 49,800 דולר.