תוצאות טובות לאנדרומדה של כלל ביוטכנולוגיה בניסוי סוכרת

לאנדרומדה יש הסכם עם טבע שמקנה לה את זכויות השיווק של המוצר ■ המוצר שמפתחת החברה הוא תרופה שניתנת בבליעה, בניגוד לתרופות אחרות בשוק הניתנות בהזרקה

חברת אנדרומדה של כלל ביוטכנולוגיה (מוחזקת בשיעור של 84%) מדווחת היום
(ג') כי התקבלו תוצאות וניתוחים נוספים המעידים על האפקט הקליני החיובי של התרופה של החברה לטיפול בחולים הסובלים מסוכרת נעורים מסוג 1.

מדובר על תוצאות המשך לאחר שהחברה לפני כחצי שנה תוצאות ראשוניות חיוביות של ניסוי Phase III בחולים הסובלים מסוכרת מסוג זה.

כיעד הניסוי העיקרי (primary end point), נבדק כושר הפרשת אינסולין על ידי הלבלב באמצעות מדידת רמת ה-c-peptide לאחר סטימולציה בגלוקגון. כאמור בדיווח המקורי, ניתוח הנתונים הראשוני העלה כי חולים שטופלו בתרופה למשך שנה לפחות, שמרו על יכולת טובה יותר של הלבלב להפריש אינסולין באופן מובהק בהשוואה לקבוצת הביקורת.

בחברה מציינים כי התוצאות הקליניות שהתקבלו בסוף הניסוי ממדידת יעדי ניסוי משניים וממדידת נתונים נוספים תומכות בתוצאות יעד הניסוי העיקרי. בפיתוח התרופה הושקעו עד היום מעל ל-180 מיליון דולר.

לאנדרומדה יש הסכם עם טבע שמקנה לה את זכויות השיווק של המוצר. המוצר שמפתחת החברה הוא תרופה שניתנת בבליעה, בניגוד לתרופות אחרות בשוק הניתנות בהזרקה. התרופה פועלת על מערכת החיסון ומונעת ממנה לתקוף את הלבלב, וכך מאטה את קצב התפתחות המחלה.

מדובר בשוק של 1-3 מיליארד דולר בשנה.