10 מועמדים מתמודדים על תפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלוויין

בין המועמדים לתפקיד: דובר משרד התקשורת, ד"ר יחיאל שבי; מנהלת תחום הרדיו ברשות השנייה, עידית צ'רנוביץ'; ואיש התקשורת לשעבר אריאל משעל

מתחממת הגיזרה לקראת המכרז על תפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלוויין. בסוף השבוע האחרון חלף המועד האחרון להגשת מועמדות לתפקיד.

ההערכות הן כי לא מן הנמנע שהאיש שייבחר לתפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלוויין יהיה אחראי לבסוף גם על "ברית-המועצות" - גוף מפקח אחד שיפקח על המיזוג בין מועצת הכבלים והלוויין והרשות השנייה ועל הקמתו של גוף מפקח אחד על תחום השידורים.

ביטול הבחירות בספטמבר, עליו נודע היום (ג') לפנות בוקר, יביא ככל הנראה לביטולו של האיום של "הפורום המשפטי למען ארץ ישראל" כי יפנה לבג"ץ נגד הליכי המינוי של יו"ר מועצת הכבלים והלוויין ומנכ"ל הרשות השנייה. הפורום טען בין היתר כי פעילות של ועדת איתור בתקופת בחירות עומדת בסתירה להוראת היועץ המשפטי לממשלה, לפיה "ככלל יש להימנע מאיוש משרות בכירות באמצעות ועדות איתור, בתקופת הבחירות".

ממשרד התקשורת הגישו מועמדות לתפקיד ד"ר יחיאל שבי, המשמש כדובר המשרד מזה שתי קדנציות; יגאל לוי, המשמש כסמנכ"ל בכיר במשרד וראש אגף הדואר, ובעברו שימש כיו"ר זמני של מועצת הכבלים והלוויין; עו"ד חיים גרון, סמנכ"ל הנדסה ורישוי במשרד התקשורת, המשמש גם כמנהל הטלוויזיה בכבלים של המשרד; ונעמה הניג, שגם שימשה בעבר כיו"ר זמנית של המועצה.

כמו כן, הגישו את מועמדותן סמנ"לית של הרשות השנייה, עידית צ'רנוביץ'; וחברת מועצת הרשות השנייה, ד"ר דליה זליקוביץ'. בשנים האחרונות מנהלת צ'רנוביץ' את תחום הרדיו ברשות השנייה ולפני כן עבדה במשרד התקשורת. זליקוביץ' היא מרצה בכירה במרכז ללימודים אקדמאיים במינהל עסקים ותקשורת, מכהנת כחברה במספר דירקטוריונים וכן משמשת כיו"ר ועדת ערר במועצה.

מועמדים נוספים הם עו"ד אבי חפץ, מנכ"ל מכון היצוא לשעבר; וד"ר אורלי יחזקאל, חברת מועצה טרייה של מועצת הכבלים והלוויין, ששימשה בעבר כמנכ"לית המשרד לפיתוח הנגב והגליל. כמו כן, הערכות הן כי גם עו"ד דורלי אלמגור, ששימשה בעבר כיועצת משפטית למועצת הכבלים והלוויין, הגישה את מועמדותה.

דמות מבטיחה נוספת שנכנסה למירוץ על התפקיד הוא אריאל משעל, ששימש כיועץ תוכן למועצת הכבלים והלוויין, יועץ אסטרטגיה ותוכן לקבוצת רשת-נגה במכרז ערוץ 2, וכן בתפקידי עריכה בכירים בערוץ 10.

כל המוזכרים בכתבה אישרו ל"גלובס" כי הגישו את מועמדותם לתפקיד, למעט הניג שלא ניתן היה להשיגה, ולמעט עו"ד אלמגור שסירבה להגיב.