רשות המסים עצרה חשוד בהברחת סטרואידים במאות אלפי דולרים

זאת במסגרת חקירה סמויה ומסועפת ביחידת הסמים במכס ■ החשוד, שניר רחמים, הודה כי הוא מבצע הזמנות של החומרים האסורים מספקים שונים בחו"ל

רשות המסים עצרה חשוד בהברחה של מאות אלפי כדורים, אבקות, אמפולות וסטרואידים האסורים ביבוא, בהיקף של מאות אלפי דולרים. החשוד, שניר רחמים מפתח-תקווה, שוחרר הבוקר (ג') ממעצר בבית משפט השלום בראשון-לציון, תחת מגבלות.

ביחידת הסמים במכס מרכז מתנהלת מזה מספר חודשים חקירה סמויה ומסועפת, בחשד להברחת תרופות וסטרואידים אנבוליים (הורמונים סינתטיים המובילים להתפתחות גופנית), האסורים ביבוא ושיווק למדינת ישראל.

אתמול (ב') נפתחה החקירה הגלויה, נערך חיפוש בבית החשוד, ונמצאו אלפי כדורים וסטרואידים החשודים כמוברחים וכאסורים ביבוא וכן סכום של 53 אלף דולר במזומן.

רחמים הובא לחקירה במשרדי היחידה החוקרת, והודה במסגרת חקירתו כי הוא מבצע הזמנות של החומרים האסורים מספקים שונים בחו"ל. ההזמנות מבוצעות לכאורה באמצעות האינטרנט ומסופקות מחו"ל באמצעות משלוחי דואר הרשומים על שמו הפרטי ועל שמות בני משפחה וחברים נוספים.

כמו כן, רחמים הודה כי הוא מודע לעובדה שיבוא הסטרואידים אסור ביבוא בצורה מסחרית, אולם בכל זאת ועל אף ידיעתו הוא ביצע את היבוא. בחקירתו ציין עוד כי הוא משלם ומעביר כסף מזומן במט"ח באמצעות משלוחי דואר.

מהחקירה עולה עוד כי מקור הכספים המשמשים לפעולת היבוא הינם פרי פעילות כלכלית לא מדווחת לשלטונות המס, הנובעת ממכירות ותקבולים שאינם מדווחים.

רחמים הודעה בפני החוקרים כי ברשותו תעודת זהות החשודה כמזויפת, שבאמצעותה הוא אמור היה למשוך כספים עבור אדם אחר. לטענתו, התעודה סופקה לו על-ידי אותו אדם ובאישורו, ואולם הוא בחר שלא לבצע את משיכת הכספים עבור אותו אדם.

על-פי הערכות החשוד, סך המחזור הכספי הקשור לפעילות היבוא, המכירה וההפצה של הכדורים, האבקות, האמפולות והסטרואידים הינו מאות אלפי דולרים בשנה.