אבן קיסר הכתה את התחזיות ברבעון לאחר ההנפקה

הכנסות החברה עמדו ברבעון הראשון על 67 מיליון דולר, והחברה מעריכה כי יצמחו השנה ב-12%-16% ■ המניה עלתה מאז ההנפקה ב-19%

במארס האחרון, כשאבן קיסר הפכה לציבורית בוול סטריט, וגייסה פחות ממה שציפתה, ולפי שווי נמוך ממה שציפתה, טענו כאן כי לא מדובר בכישלון. הנפקה נכשלת או מצליחה לפי התשואה שהמניה מניבה לפחות שנה אחרי ההנפקה, כתבנו.

אבן קיסר עדיין לא השלימה שנה כחברה ציבורית, אך במבחן החודשיים הראשונים אפשר בהחלט להגיד כי ההנפקה הצליחה. החברה הונפקה לפי מחיר של 11 דולר למניה, ואתמול נסגר מחירה על 13.09 דולר - תשואה של 19% ומחיר המשקף שווי חברה של 449 מיליון דולר.

עלייה זו במחיר המניה נבעה, בין היתר, מאוסף של המלצות אנליסטים חיוביות שפורסמו לאחר ההנפקה, אך כנראה בעיקר מתוצאות כספיות מאוד מעודדות לרבעון הראשון של השנה, שפורסמו היום.

ביצועי חברה ברבעון הראשון שלה כציבורית הם המבחן הראשון, ואולי הקריטי ביותר, שבפניו היא עומדת. מבחן זה עלול לבסס את אמון המשקיעים בחברה מאותו רגע והלאה, או לרסקו לרצפה, ובמקרה של אבן קיסר נראה כי מדובר באפשרות הראשונה.

הכנסות החברה, יצרנית של משטחי קוורץ, עמדו ברבעון הראשון על 67.3 מיליון דולר, וזאת לעומת קונצנזוס אנליסטי של 65.7 מיליון דולר. מדובר בגידול שנתי של 29% ובגידול פרופורמה של 12% (בנטרול ביצועי המפיץ האמריקני שנרכש באחרונה על-ידי החברה).

אבן קיסר מסבירה כי השוק האמריקני והקנדי הם שהיו אחראים לעיקר הצמיחה הרבעונית - 22% ו-69% בהתאמה - בעוד שפעילות החברה בשוק הישראלי חוותה ירידה של 10%. "המעבר להפצה ישירה בארה"ב וקנדה תרם רבות לגידול בהכנסות משווקים אלו", ציין בהודעת החברה יוסי שירן, מנכ"ל אבן קיסר.

הצמיחה בשורה העליונה חלחלה לשורה התחתונה, וגם כאן הצליחה החברה להכות את תחזיות השוק כולו. הרווח הנקי פרופורמה עמד על 7.4 מיליון דולר, 27 סנט למניה, וזאת לעומת קונצנזוס אנליסטי של 21 סנט.

מלבד נתונים אלו, סיפקה אבן קיסר תחזית שנתית מעודדת. ההכנסות יעמדו השנה על 292-302 מיליון דולר (בדומה לממוצע הקונצנזוס האנליסטי), ואילו ה-EBITDA (רווח לפני הוצאות מימון, מס, פחת והפחתות) יעמוד על 67-70 מיליון דולר. תחזית זו משקפת צמיחה שנתית של 12%-16% בהכנסות, וצמיחה של 14%-19% ב-EBITDA.