הותר לפרסום: ראש עיריית קריית מלאכי חשוד באונס עובדת

(עדכון) - מוטי מלכה ובכיר נוסף בעיריית קריית מלאכי חשודים גם שסחטו את האישה באיומים כדי שלא תתלונן, ובנוסף הם חשודים בקבלת שוחד מקבלנים ■ בנו של מלכה נעצר בחשד לשיבוש הליכים ■ מעצרו של מלכה הוארך ב-8 ימים

בית משפט השלום בראשון-לציון התיר הערב (ד') לפרסום כי הבכיר בעיריית קריית מלאכי החשוד באונס עובדת העירייה לשעבר הוא מוטי מלכה, ראש עיריית קריית מלאכי. מעצרו של מלכה הוארך ב-8 ימים נוספים.

בנוסף פורסם הערב כי על-פי החשד היו נשים נוספות אותן תקף מלכה, בהן עובדות עירייה ותושבות העיר. בימים הקרובים ייערכו עימותים בין המתלוננת לבין החשודים.

מוקדם יותר היום פורסם כי הבוקר, לאחר חקירה חשאית שנמשכה חודשים רבים, עצרה המשטרה שני עובדים בכירים ביותר בעיריית קריית מלאכי בחשד כי ביצעו מעשי אונס ומעשים של בעילה אסורה, תוך ניצול יחסי מרות בעובדת העירייה לשעבר שעבדה בכפיפות להם.

בנוסף על החשדות בביצוע עבירות מין, חושדת המשטרה כי הבכירים סחטו את האישה באיומים, ובפרשייה נפרדת ביצעו עבירות של לקיחת שוחד ומירמה והפרת אמונים. גם בנו של אחד מהבכירים נעצר על-ידי המשטרה, והוא חשוד בכך שהיה מעורב בשיבוש מהלכי החקירה נגד אביו.

חקירת המשטרה בפרשה התנהלה על-ידי היחידה לפשיעה כלכלית, בעקבות מידע מודיעיני לפיו שני הבכירים נוהגים לסחוט ולאנוס את האישה שעבדה עמם.

לדברי המשטרה, במהלך החקירה הסמויה עלה בידה לאסוף ראיות לפיהן שני הבכירים אנסו את האישה במספר מקרים ובמקומות שונים. לדברי המשטרה, במקביל למעשי הבעילה, ובמהלך כל התקופה שבה הם ביצעו את המעשים, סחטו הבכירים את האישה ואיימו עליה לבל תתלונן נגדם.

לפי החשד, אחד מהבכירים אף התקין מצלמה נסתרת בביתו, שבאמצעותה תיעד, ככל הנראה, חלק מהמעשים המיניים.

במהלך החקירה בעניינם של הבכירים התגלה למשטרה כי הבכירים ביצעו, לכאורה, גם עבירות כלכליות במסגרת כהונתם. בין היתר חושדת המשטרה כי השניים, או מי מהם, לקחו שוחד מקבלנים, ובתמורה סייעו להם במכרזים של העירייה.

סגן נשיאת בית משפט השלום בראשון-לציון, השופט אברהם הימן, הוציא הבוקר צו איסור פרסום על כל פרט העלול לזהות את קורבנות הפרשה וכן כל פרט מזהה הנוגע לחשודים בפרשה. הערב, כאמור, הוסר צו איסור הפרסום באופן חלקי.

יצוין כי הנשיא לשעבר, משה קצב, שהורשע לפני כשנה בביצוע שורת עבירות מין לרבות שני מעשי אונס, היה בעבר ראש עיריית קריית מלאכי.