טבע נפלה 5%: ג'רמי לוין לא אשרר תחזית ההכנסות

(עדכון) במסגרת שיחת ועידה שערכו מנהלי טבע, המנכ"ל ג'רמי לוין לא סיפק תחזיות לגבי ההכנסות העתידיות של החברה, כפי שציפו המשקיעים ■ שלמה ינאי: "הקופקסון תמשיך להיות מנוע הצמיחה המרכזי של החברה במשך השנים הבאות"

ענקית התרופות הישראלית, חברת טבע , הציגה הבוקר תוצאות חזקות לרבעון הראשון של 2012, רבעון שהיה האחרון בחברה לשלמה ינאי, המנכ"ל היוצא. את ינאי מחליף בתפקיד הבכיר ג'רמי לוין. ההכנסות טבע הסתכמו בכ-5.1 מיליארד דולר, גידול של 25% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והרווח הנקי Non-GAAP הסתכם בכ-1.3 מיליארד דולר לעומת 900 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח למניה עמד על 1.47 דולר.

מדובר בתוצאות מעורבות ביחס לקונצנזוס האנליסטים של "גלובס" ופסגות, שם ציפו להכנסות של 5.55 מיליארד דולר (מעל ההכנסות בפועל) ורווח נקי של 1.43 דולר למניה (מתחת לרווח בפועל).

ג'רמי לוין, מנכ"ל טבע הנכנס, אמר היום: אני שמח לפגוש אתכם לראשנה כנשיא ומנכ"ל טבע. אני מבקש להודות לינאי על החודשים שהקדיש לי כדי לאפשר לי את הכניסה לתפקיד. בחודשים הללו פגשתי הרבה אנשים, האנשים הללו הם הלב של החברה והם אלו שביחד נצעיד את החברה לעבר גבהים חדשים".

"החברה צמחה לרמות בלתי נתפשות והיא ממשיכה להנות מיתרון תחרותי. בשנים האחרונות טבע גם נהנתה מתנאי שוק שהיו לטובתה. היום ניצבת החברה בפני אתגרים חדשים ששונים במהותם מהתנאים שהיו כאשר החברה נוסדה. התנאים המאתגרים קיימים הן ברמת הלקוח והן ברמת המאקרו. אני מבטיח להוביל את טבע לצמיחה גבוהה".

לוין הוסיף כי "העובדים של טבע מהווים את אחד היתרונות התחרותיים של החברה ולכן נמשיך להשקיע באחד הנכסים המרכזיים של החברה - האנשים העובדים בטבע. בעודי מתחיל את תפקידי בטבע, אני מתכוון לנצל את היתרונות התחרותיים של החברה ולנצל את ההזדמנויות שניקרות בדרכנו. אנו נבנה אסטרטגיה שתוביל את החברה. אנו בטוחים בעתיד החברה. טבע היא חברה ישראלית גלובלית, אך נשמור על השורשים הישראלים של החברה. אני מחוייב לבנות את החברה ולהשקיע בכל המשאבים הדרושים לכך".

שלמה ינאי המנכ"ל היוצא נפרד לשלום היום מטבע. במהלך מסיבת העיתונאים ינאי התפאר בהישגי החברה ברבעון הראשון וטען שזהו הרבעון ה-19 שבו החברה צומחת בשיעור דו ספרתי. במהלך דבריו ינאי הדגיש את העובדה שהמוצרים הממותגים של החברה תופסים חלק נכבד ממכירות החברה ונמצאים בתהליך צמיחה מתמיד.

עם זאת, ינאי התייחס לעובדה כי חלה ירידה דראסטית במכירות של החברה באירופה, ותלה זאת במשבר האירופי שפגע גם בחברה. עם זאת ינאי הדגיש כי למרות המהמורות שעברה החברה באירופה, היא הצליחוה לצמוח בכ-3%, זאת בעיקר בשל המכירות הגנריות והמוצרים הממותגים.

בהתייחסות לקופקסון אמר ינאי כי מכירות התרופה תפסו כ-43% מכלל המכירות ברבעון זאת בעיקר עקב המוצרים הממותגים שנכנסו. הקופקסון היא תרופה מופלאה שתמשיך להיות מנוע צמיחה מרכזי של טבע במשך הרבה מאוד שנים אבל במקביל אנחנו מפתחים תרופות חדשות שיהוו מנוע צמיחה עתידי אבל זה תהליך שלוקח זמן".

ינאי הוסיף ואמר כי גדולתה של טבע היא בראיית העתיד שלה, ולכן היא דאגה להכניס ארסנל מוצרים חדש שיהוו עבורה מנועי צמיחה חדשים וכן להמשיך באסטרטגיית ההתרחבות שלה שהחלה באמצעות מספר רכישות כגון ספלון.

ינאי התייחס גם לגיוס הכספים של החברה וטען כי העובדה שהיא הצליחה לגייס הון בריבית נמוכה מאוד, מעידה על אמון המשקיעים בחברה ועל האופק החיובי שלה.

ינאי אמר כי עדיין לא החליט מה הוא הולך לעשות לאחר הפרישה. "אני יוצא לחופש ועדיין לא קיבלתי שום החלטה. אם יהיה לי מה לעדכן אני אעדכן".

במהלך שיחת ועידה שקיימו חברי ההנהלה של ענקית התרופות ב-15:30, לוין אכזב במדה מסוימת את המשקיעים כאשר לא הכריז על העלאת תחזית ההכנסות לרבעון הבא, כפי שצפו האנליסטים, וטען כי יספק תחזיות לגבי עתיד ההכנסות בהמשך השנה. עם זאת, ינאי אמר במסיבת העיתונאים שהתקיימה הבוקר כי הכנסות החברה יעקפו את ה-20 מיליארד דולר ב-2012, בהתאם לתחזיות הנוכחיות.